Salut mental en un món desigual, lema del Dia mundial de la Salut Mental 2021

El Dia mundial de la Salut mental es commemora cada any el dia 10 d’octubre amb l’objectiu de sensibilitzar la societat sobre els trastorns mentals, lluitar contra l’estigma de les persones afectades i impulsar una millora en l’atenció en l’àmbit de la salut mental. Des de l’any 2002 a Osona s’organitzen actes per commemorar aquesta efemèride i es fan coordinats per Osonament i amb la col·laboració de moltes associacions i entitats de la comarca.

A nivell de Catalunya el lema escollit aquest any és Salut mental en un món desigual en referència als efectes que la pandèmia ha tingut en el benestar emocional de la població i l’empitjorament de la qualitat de vida de les persones i famílies que ja tenien problemes de salut mental abans de la Covid-19. Des d’Osona, també s’ha volgut posar el focus en els joves, que han patit especialment els efectes de la pandèmia.

Per aquest any 2021 hi ha previstes diverses activitats que s’han organitzat de manera que es compleixin les garanties sanitàries en temps de pandèmia: una xerrada virtual sobre el tractament de les malalties mentals en pel·lícules i sèries de televisió, una sessió del Cineclub Vic on es projectarà la pel·lícula Petita Miss Sunshine o la reestrena de l’espectacle teatral Jo bé, i tu? produïda per Osonament i Arnau Tordera al Teatre Cirvianum de Torelló i protagonitzat per persones vinculades a Osonament i professionals dels serveis de salut mental d’aquesta institució en són alguns exemples. Els actes organitzats amb motiu del Dia Mundial de la Salut Mental s’allargaran durant tota la tardor.

Podeu consultar la programació completa a: Programa DMSM 2021

El Dia mundial de la Salut mental a les Biblioteques d’Osona

Les Biblioteques d’Osona, com cada any, participen en l’organització d’actes per reivindicar el Dia mundial de la Salut mental i per això es farà una sessió de contes a les biblioteques de la comarca a càrrec de la narradora i actriu Núria Clemares que aquest any es dedicarà al tema de les pors infantils.

Aquestes són les sessions previstes per les biblioteques i bibliobusos d’Osona:

D’altra banda, una nova edició del Club de lectura de salut mental es farà de manera presencial al Teatre Municipal de Manlleu. El llibre escollit és Ioga d’Emmanuelle Carrère que explica en primera persona el procés de depressió de l’autor que el va portar a un ingrés hospitalari durant quatre mesos. La trobada dels clubs de lectura de les diferents biblioteques d’Osona està prevista pel mes de desembre. Si us interessa, ja podeu reservar el llibre a la vostra biblioteca habitual.

A més a més s’ha elaborat una nova guia de lectura dedicada a temes de Salut mental i especialment dedicada al lema d’aquest any. Podeu consultar-la a l’espai de la Biblioteca virtual dedicat a la Salut mental en aquest enllaç i clicant a la imatge.

Guia de Salut Mental 2021

ETIQUETES: Club de lectura Dia Mundial de la Salut Mental, Dia Mundial de la Salut Mental, Dia Mundial de la Salut Mental 2021, DMSM 2021, Emmanuel Carrère, Ioga, Núria Clemares, On s'amaga el monstre del carrer?, Osonament, Salut mental en un món desigual