Les Biblioteques d’Osona amb el Dia mundial de la Salut Mental

El dia 10 d’octubre se celebra el Dia Mundial de la Salut Mental i, com ja és habitual, les Biblioteques d’Osona participen en les activitats organitzades per Osonament durant tot el mes d’octubre per commemorar aquesta efemèride.

Amb el lema Parlar i escoltar, salva vides, les activitats del Dia Mundial de la Salut Mental d’aquest any estan dedicades al tema del suïcidi.

Podeu consultar totes les activitats previstes a: Programa 2019 Osona amb la salut mental

La Biblioteca Joan Triadú de Vic participa en les següents activitats:

Presentació de llibre: Estigma: històries de vida contra l’estigma en salut mental

Estigma. Històries de vida contra l’estigma en salut mental és una obra col·lectiva que recull diferents relats publicats als blocs d’Obertament, una associació que lluita contra l’estigma en salut mental. El llibre és el testimoni de 50 persones que han patit aquest estigma.

Dimecres, 23 d’octubre de 2019 a les 19:00 h a la Biblioteca Joan Triadú de Vic. Espai Josep Romeu.

Club de lectura de Salut Mental amb les Biblioteques d’Osona

El Club de lectura de Salut mental és una activitat clàssica on hi participen els clubs de lectura de les Biblioteques d’Osona. Enguany estarà dedicat al llibre Professió del pare de Sorj Chalandon.

És la novel·la més íntima, introspectiva i autobiogràfica de l’autor. El protagonista és l’Émile Choulans (alter ego de l’autor) un nen que creix amb un pare que pateix paranoies. Tota la família viu supeditada a la malaltia no tractada del pare fins el punt d’arribar a patir violència física per culpa de les seves obsessions. Chalandon descriu amb duresa aquesta situació, però també amb molta sensibilitat i l’esperança d’una vida millor per l’Émile, que creixerà, marxarà de casa i formarà la seva pròpia família sempre atent de no repetir els patrons de violència que ell va haver de viure.

La trobada dels Clubs de lectura de les Biblioteques d’Osona es farà:

Dijous, 24 d’octubre de 2019 a les 19:30 h. a la Biblioteca Antoni Pladevall i Font de Taradell. Centre cultural Can Costa i Font. Ctra. de Balenyà, 101 Taradell.

Hora del conte: R.A.R.A. a càrrec de Lídia Clua

La rondallaire Lídia Clua portarà a totes les biblioteques de la comarca la sessió de contes amb titelles R.A.R.A., per a infants a partir de 4 anys.

Podeu gaudir d’aquesta hora del conte amb les sessions següents:

Biblioteca Població Dia i hora de la sessió
Bib. L’Esqueller Sant Pere de Torelló Dimecres, 18 de setembre a les 18:00 h.
Bib. Antoni Pladevall Taradell Dimecres, 9 d’octubre a les 17:30 h.
Bib. Marquès de Remisa Sant Hipòlit de Voltregà Dilluns, 14 d’octubre a les 17:30 h.
Bib. Joan Triadú Vic Dimecres, 16 d’octubre a les 17:30 h.
Bibliobús Tagamanent Castellcir Dijous, 17 d’octubre a les 11:45 h.
Biblioteca Dos Rius Torelló Dijous, 17 d’octubre a les 18:00 h.
Bib Municipal de Manlleu Manlleu Dissabte, 19 d’octubre a les 12:00 h.
Bibliobús Guilleries Sant Bartomeu del Grau Dimecres, 23 d’octubre a les 11:00 h.
Bib Bac de Roda Roda de Ter Dimecres, 23 d’octubre a les 17:30 h.
Bib. La Cooperativa Centelles Dijous, 24 d’octubre a les 17:30 h.
Bibliobús Puigdon Santa Eulàlia de Riuprimer Dilluns, 28 d’octubre a les 17:30 h.

ETIQUETES: Biblioteques d'Osona amb la Salut mental, Club de lectura Dia Mundial de la Salut Mental, Dia Mundial de la Salut Mental, Estigma històries de vida contra l'estigma en salut mental, Lídia Clua, Obertament, Osonament, Professió del pare, R.A.R.A., Sorj Chalandon