9 abril | 17:30 - 19:00

Club de cine mut: La passion de Jeanne d’Arc de Carl Theodor Dreyer

En el marc del cicle de Cinema mut que us ofereix la Biblioteca Pilarin Bayés de Vic, us convidem a la sessió on veurem la pel·lícula:

La passion de Jeanne d’Arc (1928) de Carl Theodor Dreyer

«La història del judici a Joana d’Arc serveix a Dreyer per fer un dels seus rigorosos exercicis sobre les passions humanes i l’actitud abans del patiment. El personatge de Joana d’Arc va començar a interessar-li el 1920, quan va ser canonitzada. Amb aquest film pretenia expressar el triomf de l’ànima sobre la mort. Els primers plans, molt propers de la protagonista, busquen commoure l’espectador mostrant el caràcter de la jove i l’esperit de l’època. Amb els seus impactants enquadraments, Carl Theodor Dreyer va convèncer al món que el cine podia ser art. Marie Falconetti, en el paper de la jove verge que va morir per Déu i per França, fa una de les millors interpretacions de la història del cine. Durant dècades es va creure que la pel·lícula original s’havia perdut en un incendi, però l’any 1981 va ser trobada, miraculosament, en una institució mental noruega… »

Sinopsi de la plataforma Filmin

Les trobades es faran a l’Espai Lab Ausa (planta -1) els dimarts del mes d’abril a les 17:30 h.

Club de cine mut conduït per Robert Jové

Activitat gratuïta. Places limitades.

Cal inscripció prèvia:

Tel. 93.883.33.25 – c.e.: b.vic.pb@diba.cat

Dia: Dimarts, 9 d’abril de 2024

Lloc: Espai Lab Ausa (Planta -1). Biblioteca Pilarin Bayés de Vic.