21 de març de 2023 | 12:00 - 14:00

21 de març, Dia mundial de la poesia

Amb motiu del Dia Mundial de la Poesia, els Serveis Territorials de Cultura a la Catalunya Central celebraran un acte de commemoració a la figura del Rector de Vallfogona i també a les figures de Miquel Martí i Pol i d’Anna Dodas i Noguer a la Biblioteca Pilarin Bayés de Vic.

Enguany la Institució de les Lletres Catalanes ha escollit un poema del Rector de Vallfogona per celebrar el Dia Mundial de la Poesia 2023. Durant l’acte es farà una introducció a la figura del Rector, a càrrec de Xevi Pujol, seguida de la lectura en català del poema escollit, Tant si baixes la vista vers la immunda.

Seguidament, tres alumnes del Consorci per la Normalització Lingüística d’Osona el llegiran traduït a les seves llengües maternes.

En aquest acte també es farà un reconeixement a la figura de Miquel Martí i Pol i a la poetessa de Folgueroles Anna Dodas i Noguer, amb uns apunts biogràfics a càrrec de Montse Caraltdirectora de a Fundació Martí i Pol i amb la lectura d’uns poemes escollits a càrrec dels set finalistes del Certamen Llegim en Veu Alta de l’any 2022 de quatre instituts de Vic.

L’acte estarà amenitzat amb actuacions musicals de la violinista Coloma Bertran que tocarà peces inspirades en els poemes llegits durant la commemoració.

Més info: