10 d’octubre, Dia mundial de la Salut Mental

Des de 1992, el dia 10 d’octubre es commemora el Dia mundial de la Salut mental.

Aquesta efemèride es va establir per tal d’equiparar la salut mental amb la salut física. Amb els objectius de sensibilitzar la societat sobre els trastorns mentals, lluitar contra l’estigma de les persones afectades i impulsar la millora de l’atenció en l’àmbit de la salut mental, durant el mes d’octubre s’organitzen activitats relacionades amb aquest tema.

Aquest any, amb el lema Parlar i escoltar, salva vides aquest any el Dia mundial de la Salut mental està dedicat al suïcidi, que a Catalunya va suposar l’any 2017 la tercera causa de mort prematura en els homes i la cinquena en les dones.

A Osona, el programa d’activitats l’organitza Osonament amb la col·laboració de: Associació de Familiars de Malalts Mentals d’Osona (AFMMO), Universitat de Vic- Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), Consorci Hospitalari de Vic (CHV), ActivaMent Osona i l’Agència de Salut Pública de Catalunya.

Podeu consultar les activitats previstes a: Programa Dia mundial de la Salut mental 2019

Les Biblioteques d’Osona participen activament amb el Dia Mundial de la Salut Mental i han preparat una guia de lectura amb els llibres que es poden trobar a les biblioteques relacionats amb el tema de la salut mental i del suïcidi.

A més a més, a la Biblioteca Virtual de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona també podreu trobar un apartat dedicat a la Salut mental a les Biblioteques d’Osona: Guia de lectura Osona amb la Salut Mental

També podeu consultar les activitats que es faran a la Biblioteca Joan Triadú de Vic en relació al Dia mundial de la Salut mental 2019 a: Les biblioteques d’Osona amb la Salut mental 2019

ETIQUETES: Dia Mundial de la Salut Mental, Dia Mundial de la Salut Mental 2019, Les Biblioteques d'Osona amb el Dia mundial de la Salut Mental