Les biblioteques d’Osona amb el Dia Mundial de la Salut Mental 2018

Amb el lema Sumem salut mental, el pròxim mes d’octubre es celebrarà, com cada 10 d’octubre, el Dia Mundial de la Salut Mental a Osona perquè la salut mental d’una societat i de cada un dels seus membres és una realitat col·lectiva, com també ho és la prevenció i la lluita contra l’estigma dels problemes de salut mental.

I és per aquest motiu que durant els mesos de setembre, octubre i novembre Osonament, en col·laboració amb diverses entitats de la comarca, han organitzat un seguit d’actes que podeu consultar a continuació:

Un any més les Biblioteques d’Osona participen activament en l’organització d’alguns d’aquest actes:

CONCURS D’INSTAGRAM:

Biblioteques d’Osona amb la salut mental 2018
Bases: Penja una foto amb un llibre que tracti el tema de la salut mental i etiqueta-la amb el hashtag #llegimsalutmental. Segueix a @bibliotequesosona i @osonament.

Cal penjar la foto en el període de l1 al 14 d’octubre.

El dilluns 22 d’octubre es farà públic el guanyador a través del compte d’Instagram de les Biblioteques d’Osona.
El premi són 2 entrades gentilesa dels Teatrets d’Osona (Roda de Ter, Sant Hipòlit de Voltregà i Tona) i es lliurarà el dijous 25 d’octubre a les 19.30 h. a la Biblioteca de Vic a la trobada del Club de lectura de Salut mental de les Biblioteques d’Osona.
El jurat estarà format per representants de la comissió organitzadora dels actes del Dia de la Salut Mental (Biblioteques d’Osona, Osonament i un fotògraf).

CLUB DE LECTURA DE SALUT MENTAL 2018

Aquest any s’ha escollir el llibre La solitud dels nombres primers de Paolo Giordano, una novel·la protagonitzada per en Mattia Balossino i l’Alice della Roca, dos nens amb una infància difícil que es fan amics de petits i que arrosseguen els seus traumes a l’edat adulta. La solitud, el fet de ser diferent i la dificultat de relacionar-se amb els altres són alguns dels temes que tracta la novel·la, esdevinguda un gran èxit internacional l’any 2008 quan es va publicar i que ha estat traduïda a 23 idiomes.

La solitud dels nombres primers va ser la primera obra publicada del seu autor i va rebre els prestigiós Premi Strega italià l’any 2008 i el Premi Campiello Opera Prima.

Enguany la trobada dels clubs de lectura d’Osona es farà a la Biblioteca Joan Triadú de VicBiel Barnils, escriptor i poeta i Susana Montalbán, psicòloga de la Llar-Residència de Salud Mental de Manlleu seran els encarregats de conduir la sessió.

Per inscripcions i reserva de llibres adreceu-vos a la vostra biblioteca habitual.

Guia de lectura La solitud dels nombres primers. Paolo Giordano

Dijous, 25 d’octubre de 2018 a les 19:30 h. a la Biblioteca Joan Triadú de Vic

TEMPS DE CONTES

Qui canta els seus mals espanta a càrrec de la rondallaire Marta Esmarats.

Un espectacle de titelles per a nens i nenes a partir de 5 anys.
La por, la podríem expulsar amb un crit ben alt i fort? En aquesta història l’escoltarem plena d’onomatopeies, la mirarem a la cara i potser la farem ballar. Qui carai hi ha a sota del llit? I a dins la foscor de l’armari i a darrere de les cortines de la banyera? I al bosc, qui s’hi amaga? La por és un monstre? Tinc el cos que em tremola, la veu que em trontolla i el cap que no para d’imaginar… potser que em posi a cantar.

Un conte sobre les pors infantils que podreu veure a totes les Biblioteques d’Osona.

Sessions:

GUIA DE LECTURA DE SALUT MENTAL

També podeu consultar la Guia de Salut Mental al Prestatge de Salut de la Biblioteca Virtual.

ETIQUETES: Biblioteques d'Osona, Biblioteques d'Osona amb la Salut mental, Club de lectura de Salut mental, Club de lectura Dia Mundial de la Salut Mental, Guia de lectura: l'ansietat, La solitud dels nombres primers, Marta Esmarats, Osona amb la salut mental, Osonament, Paolo Giordano, Qui canta els seus mals espanta, Sumem salut mental