27 de març de 2023 | 19:00 - 20:30

Xerrada: Qui té por de l’òpera? de Marcel Gorgori

La Biblioteca Pilarin Bayés de Vic us ofereix aquesta xerrada operística a càrrec del comunicador Marcel Gorgori. Està adreçada a tota mena de públic i és una introducció al I Curs d’Òpera Marcel Gorgori a Vic, el prestigiós curs d’òpera que porta fent des de fa anys a Barcelona i a Girona, amb gran èxit de públic.

Qui té por de l’òpera? és una xerrada que mira d’explicar dues coses: la primera és que qualsevol persona amb un mínim de curiositat per acostar-se a l’òpera pot gaudir-la, sigui un gran aficionat, o no en sigui encara. I la segona, el per què a vegades escoltem una peça d’òpera, cantada per un cantant ens deixa indiferent i, en canvi, escoltem aquella mateixa peça cantada per un altre cantant ens emociona fortament.

Per què passa això? La peça és la mateixa, el compositor és el mateix, però cantada per un cantant ens agrada i, en canvi, cantada per un altre, no.

La xerrada permet, no només escoltar i veure en imatges alguns dels millors cantants d’ara i de sempre, sinó també escoltar alguns dels grans moments de la història de l’òpera.

A més a més, com que el proper 21 de maig, L’Atlàntida de Vic oferirà la representació de l’òpera Il Trovatore, durant la xerrada també s’escoltaran fragments d’aquesta gran òpera de Giuseppe Verdi.

La xerrada Qui té por de l’òpera de Marcel Gorgori es farà:

Dia: Dilluns, 27 de març de 2023

Lloc: Sala d’actes U d’octubre. Biblioteca Pilarin Bayés de Vic.