11 de maig de 2023 | 20:00 - 21:00

Presentació de llibre: Coves de l’ànima d’Albert Vidal

La Biblioteca Pilarin Bayés de Vic us convida a la presentació del llibre Coves de l’ànima del creador de l’art tel·lúric Albert Vidal amb fotografies de Leopold Samsó.

“Les llunyanes imatges de Cant a la mímica, aquell llibre que vam publicar amb Leopold Samsó fa ja uns bons quaranta anys, no solament no s’han esborrat de la memòria, sinó que persisteixen en el temps, ja que res s’ha interromput. L’ADN energètic continua sent el mateix, només que alimentat amb una fidel i persistent col·laboració durant tot aquest interval. I podem parlar d’interval. I podem parlar d’interval perquè el mateix performer i el mateix fotògraf publiquem ara, igualment en blanc i negre, aquest nou treball: Coves de l’ànima.

A diferència del primer llibre, en què les instantànies immortalitzaven moments d’expressió enfront d’un públic, aquestes imatges son d’estudi, solament. La comunicació entre performer i fotògraf és pura i específica. A ningú se li ha permès ser-hi a les sessions que, durant dos llargs anys, hem realitzat en una antiga fortalesa del segle IX, on les memòries històriques romanen intactes. En aquesta construcció de roure i pedra, hem treballat únicament amb els matisos de la llum natural, que, filtrant-se a través dels finestrals, permetien calibrar la intensitat per donar llum a les expressions que, des del fons de l’ànima, afloraven en profunda comunió.

En els llargs silencis que embolcaven aquestes trobades artístiques, el punt àlgid trobava el seu sentit en el subtil clic de l’obturador. En aquests moments, el viatge que rendia els seus secrets es veia recompensat per una constatació vital: que aquest viatge immortalitzava l’àpex de l’emoció drenada del llim de l’existència.”

Per saber-ne més:

Dia: Dijous, 11 de maig de 2023