3 d'octubre de 2023 | 18:30 - 19:30

Òpera a la biblioteca: Introducció a la sarsuela

La Biblioteca Pilarin Bayés de Vic us ofereix un cicle de conferències especialitzades en òperes, impulsades per la Fundació Òpera Catalunya (FOC), un projecte que té per objectiu la creació, producció, direcció, exhibició i comunicació de les produccions operístiques i líriques donant continuïtat a l’activitat actual i que està vinculat a l’Associació d’Amics de l’Òpera de Sabadell, l’Orquestra Simfònica del Vallès, la Fundació Banc Sabadell i la Fundació Fluidra.

Les conferències d’aquest cicle són a càrrec d’Albert Ferrer i Flamarich, musicògraf i divulgador musical de la Fundació Òpera Catalunya (FOC).

En aquesta ocasió la conferència estarà centrada en el gènere de la sarsuela el seu origen i desenvolupament com a manifestació operística a Espanya amb les seves característiques musicals, tipologies vocals i temàtiques des dels seus orígens durant el segle XVII fins a l’actualitat. També abordarem la diferència entre ària i romança; la difusió de la sarsuela en cafès, salons, liceus i ateneus; la diferencia entre sainet, revista, pasillo, paròdia dramàtica; particularitats i estils de la zarzuela grande durant els anys 20 i 30. Tot il·lustrat amb incursions musicals i guia d’audició de títols com La verbena de La Paloma, La revoltosa, El baile de Luis Alonso, La Tempranica, Luisa Fernanda, etc.

Activitat gratuïta.

La conferència Introducció a la sarsuela es farà:

Dia: Dimarts, 3 d’octubre de 2023

Lloc: Sala d’actes U d’Octubre. Biblioteca Pilarin Bayés de Vic