9 de maig de 2023 | 18:30 - 19:30

Òpera a la biblioteca: Il Trovatore

La Biblioteca Pilarín Bayés de Vic us ofereix un cicle de conferències especialitzades en òperes i en concerts de l’Orquestra Simfònica del Vallès, actuacions que estan programades pròximament al Teatre Atlàntida de Vic.

Les conferències són a càrrec d’Albert Ferrer i Flamarich, musicògraf i divulgador musical de la Fundació Òpera Catalunya (FOC) i formen part de la programació compartida “L’Atlàntida a la Biblioteca”.

En aquesta ocasió la conferència està dedicada a una de les òperes més populars de Giuseppe Verdi, Il Trovatore i es donaran a conèixer les claus per gaudir-la a la representació que es farà el 21 de maig de 2023 al Teatre Atlàntida de Vic.

Estrenada al Teatre Apollo de Roma, el 19 de gener de 1853, els protagonistes de Il Trovatore són Leonora i Manrico són una parella que encarna la llibertat i l’idealisme però estan condemnats per la gelosia i l’amenaça del poder. El comte de Luna, punitiu i sàdic, té una debilitat obsessiva per Leonora; mentre la misteriosa i enigmàtica Azucena custodia un secret que els destruirà a tots.

Des del moment de la seva estrena, Il Trovatore es va convertir en un dels èxits més celebrats de Verdi.

Inscripcions a la biblioteca: 93 883 33 25 / b.vic.pb@diba.cat

La conferència sobre l’òpera Il Trovatore es farà:

Dia: Dimarts, 9 de maig de 2023

Lloc: Sala d’actes U d’Octubre. Biblioteca Pilarin Bayés de Vic