Les propietats nutricionals del caqui

Aquest mes, el prestatge de Salut de la Biblioteca Virtual està dedicat a les propietats nutricionals del caqui:

Nom científicDiospyros kaki
Nom popular: caqui
Temporada: octubre – desembre

El caquier és un arbre de la família de les ebenàcies. El seu fruit és el caqui, una baia comestible de pell llisa, brillant i que pot ser de color groc, taronja o vermell intens. La polpa del fruit immadur és dura, de gust aspre i molt astringent degut al seu contingut en tanins. Quan el fruit madura, adquireix un aspecte molt similar al tomàquet i pren una textura fina i un sabor molt dolç.
És originari de la Xina i el Japó, on es cultiva des del segle VIII i va ser posteriorment introduït als països occidentals.
A l’Estat espanyol la varietat més consumida és el Vermell Brillant, produït sobretot a la comarca de la Ribera del Xúquer, a la província de València, i té Denominació d’Origen Protegida (D.O.P.). Aquesta varietat es pot degustar de dues formes diferents: el Clàssic, que es recol·lecta madur, o el Persimó, que té un color ataronjat i una textura més ferma. El Persimó es cull immadur i es sotmet a un tractament de calor i atmosfera modificada per tal d’eliminar-ne l’astringència.

Si voleu conèixer les seves propietats nutricionals, com consumir-lo i algunes receptes cliqueu aquí

ETIQUETES: Biblioteca virtual, Caqui, Prestatge de salut