Dia 58: Viatgem a Holt de la mà de Kent Haruf

A partir de les 19:00 h. d’aquesta tarda podeu participar a la trobada virtual De Paraula, un cicle de trobades virtuals amb llibreters i autors. Aquesta activitat es fa a través del perfil d’Instagram de la Xarxa de Biblioteques Populars de la Diputació de Barcelona i per avui hi ha prevista una xerrada sobre la Trilogia de Holt de Kent Haruf amb Mercè Pujades de la llibreria Dòria Llibres de Mataró i Marta Pera Cucurell traductora d’aquesta trilogia de Kent Haruf al català, editada per Edicions del Periscopi.

La trilogia de Holt està formada per Cançó de la Plana, Capvespre i Benedicció i ens parlen de la vida del habitants d’una petita comunitat rural de Colorado, el poble imaginari de Holt. Amb una escriptura senzilla però amb molts petits detalls, ens endinsem a la vida quotidiana dels personatges d’aquestes novel·les corals on les històries s’entrellacen amb un ritme pausat i tranquil que aconsegueix commoure i atrapar als lectors. Una adolescent que es queda embarassada i la fan fora de casa, un pare de família que en ser abandonat per la seva esposa ha de tirar endavant amb els seus dos fills, dos germans grangers que sempre s’han tingut l’un a l’altre i que hauran d’afrontar una situació nova a la seva vida… alguns personatges apareixen a les dues primeres novel·les de la trilogia, a la darrera, Benedicció pràcticament tots els coneixem de nou, però l’esperit del poble de Holt li dóna continuïtat. També és el comiat de la trilogia i té més profunditat que les dues primeres novel·les.

Kent Haruf. Imatge: www.ChicagoTribune.com

Les novel·les de la Trilogia de Holt van ser publicades entre 1999 i 2013. L’autor va morir a finals de 2014, just després d’acabar d’escriure Nosaltres en la nit (2014) una història tendra i commovedora on l’Addie Moore li proposa al seu veí, Louis Waters, passar les nits junts per evitar la solitud que senten des de que, ja fa temps, es van quedar vidus i que en la seva adaptació cinematogràfica estrenada l’any 2017 van interpretar Robert Redford i Jane Fonda.

Kent Haruf va ser finalista al National Book Award l’any 1999 per Cançó de la Plana i entre d’altres va rebre el Premi Dos Passos de literatura l’any 2009 i el Premi Wallace Stegner l’any 2012.

Per saber-ne més:

• Novel·les de Kent Haruf a la Biblioteca Joan Triadú de Vic
  • Novel·les de Kent Haruf a l’e-Biblio:

La canción de la llanura

Al final de la tarde

Bendición

Nosotros en la noche

ETIQUETES: Angle editorial, Benedicció, Canço de la Plana, Capvespre, De paraula, Edicions del Periscopi, Holt, Kent Haruf, Nosaltres en la nit, Trilogia de Holt, Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona