8 de març, dia internacional de les dones

El dia 8 de març és el Dia internacional de les dones, un dia dedicat a evidenciar les desigualtats entre dones i homes, denunciar la discriminació, l’assetjament i la violència per qüestió de gènere. Enguany hi ha convocada una vaga general feminista i s’ha escollit el lema Ens aturem per canviar-ho tot. Ni un pas enrere. Hi ha programats un munt d’actes i protestes a arreu de Catalunya tot i que a Barcelona es preveuen les manifestacions més nombroses.

L’Institut Català de les Dones ha engegat la campanya #Somaquí #Som8demarç amb un vídeo que s’emetrà als mitjans de comunicació durant aquests dies amb imatges de les protestes i manifestacions d’altres anys.

L’actriu Clara Segura posa veu al poema de Mireia Calafell adaptat per aquesta campanya:

Som memòria i som agraïment. Som persistència i som tenacitat.
Som joves, som petites, som grans. Quan cal: descomunals.
Som cura i som paraules. Sororitat: som nous significats.
Som la urgència de qui va contra rellotge, som la pressa que el
present convoca,
som el reclam d’una justícia justa i
el delit de qui intueix tot el que ha de venir.
Som una flor que esberla la vorera i
som el bosc aquell d’arbres altíssims.
Som tot això i no hi ha qui ens aturi, que cada dia en som més.
I som aquí, des de fa temps.
Som 8 de Març.

#SomAquí #Som8deMarç

Durant el mes de març trobareu una mostra de llibres sobre feminisme i drets i reivindicacions de les dones a les Biblioteques d’Osona i també a la Biblioteca Joan Triadú de Vic.

A més a més a la Biblioteca Virtual us oferim un especial de continguts i recomanacions sobre la temàtica: novel·les, música, pel·lícules, dones viatgeres, dones esportistes, contes i adreçes web d’interès. També es destaquen les biblioteques i centres de documentació especialitzats que difonen informació i documentació sobre diferents àmbits relacionats amb la dona.

Aquest especial s’ha elaborat en col·laboració conjunta de l’Oficina de les Dones i LGTBI i la Xarxa de Biblioteques Municipals.

ETIQUETES: 8 de març dia internacional de les dones, Exposició de llibres