Mor Joan Barril

joan barril

Joan Barril i Cuixart
(20 de gener de 1952  –  13 de desembre de 2014)

El periodista i escriptor Joan Barril va morir a Barcelona dissabte 13 de desembre a l’edat de 62 anys.

Barril va estudiar Filosofia i Lletres a la Universitat de Barcelona, però de seguida es va decantar pel periodisme. Va ser columnista d’opinió a diversos mitjans de comunicació escrits, pel que va acumular més de 16.000 articles publicats. Actualment tenia la secció Monòlegs impossibles a El Periódico de Catalunya. També presentava i dirigia el programa El cafè de la república a Catalunya Ràdio, un espai de conversa pausada i una mirada molt personal de l’actualitat des de feia més de 10 anys. Va dirigir i presentar diversos programes de ràdio a diferents emissores i també programes de televisió culturals i literaris com L’illa del tresor al Canal 33, amb el seu gran amic de tota la vida Joan Ollé, i pel que van obtenir el Premi Nacional de Televisió l’any 2005 i la primera etapa del programa Qwerty a BTV, dedicat a llibres i literatura.

En l’àmbit estrictament literari, va ser fundador de l’editorial Barril & Barral. I va publicar una quinzena de llibres pels quals va obtenir diversos guardons com el Premi Pere Quart de sàtira 1988 per Un submarí a les estovalles, el Premi Ramon Llull l’any 1998 per Parada obligatòria, el Premi Ramon Muntaner i el premi Crítica Serra d’or de literatura infantil i juvenil per Tots els ports es diuen Helena, el Premi 23 d’abril l’any 2002 per Certes mentides i el Premi Sant Joan de Caixa de Sabadell el 2010 per Les terres promeses.

Obres de Joan Barril a la Biblioteca Joan Triadú de Vic (cliqueu a la imatge):

joanbarril

Imatges: www.nuvol.com