Mor Ana María Matute

matutecollage2

Ana María Matute Ausejo
(26 de Juliol de 1925  –  25 de Juny de 2014)

L’escriptora barcelonina va morir a Barcelona dimecres 25 de juny a l’edat de 88 anys.

Autora de nombroses novel·les, va escriure llibres tant per a adults com per a infants i va tractar el gènere realista, fantàstic i llegendari.

Al llarg de la seva carrera literària va acumular nombrosos elogis i excel·lents crítiques i va guanyar els més prestigiosos premis literaris, com el Premi Planeta per “Pequeño teatro” (1954), el Premi Nadal amb la novel·la “Primera memoria” (1959), el Premi Nacional de Literatura Infantil per “Sólo un pie descalzo” (1984), entre d’altres.

L’any 2007 va rebre el Premi Nacional de les Lletres Espanyoles al conjunt de la seva obra, al 2009 va rebre la Creu de Sant Jordi i a l’any 2010 va guanyar el Premi Miguel de Cervantes i va ser finalista del Premi Príncep d’Astúries de les Lletres.

Des de l’any 1996 ocupava el seient K com a membre de la Real Academia Española.

Al Butlletí de la Biblioteca Joan Triadú “En Portada” (núm. 48, Desembre 2010) hi trobem un article molt interessant sobre l’autora barcelonina:

articlematute

Obres d’Ana María Matute a la Biblioteca Joan Triadú:

matutellibres2

Més informació: