Mor Elmore Leonard

elmoreleonard4Elmore John Leonard Jr.
(New Orleans, 11 d’Octubre de 1925 – Detroit, 20 d’Agost de 2013)

Un dels autors nord-americans més reconeguts de la novel·la negra ha mort a Detroit a l’edat de 87 anys després d’una llarga carrera literària.

Va escriure tant novel·les com relats curts que van tenir un gran èxit, fins al punt de que diverses de les seves obres van ser adaptades al cinema i a la televisió.

En els seus inicis, a la dècada dels cinquanta, va escriure històries del gènere western i més tard es va dedicar exclusivament a la novel·la negra. L’estil de Leonard és conegut pels seus inadaptats i estrambòtics personatges i pels diàlegs ràpids i realistes.

Algunes de les seves obres més conegudes són: Raylan, Perros callejeros, El Día de Hitler, Persecución mortal, Mister Paradise, Un Tipo implacable, El Blues del Misisipí, Tishomingo Blues, Almas paganas, Rum Punch, Out of sight, Joe LaBrava, Ciudad salvaje, Cuba libre, etc… (Aquestes obres les podeu trobar al Catàleg Aladí de les biblioteques de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona).

Les seves adaptacions cinematogràfiques més famoses són: 3:10 to Yuma (Delmer Daves, 1957), Hombre (Martin Ritt, 1967) amb Paul Newman, Jackie Brown (Quentin Tarantino, 1997) adaptació de la seva novel·la Rum Punch, Out of sight (Steven Soderbergh, 1998) amb George Clooney i Jennifer Lopez (aquí coneguda com a Un romance peligroso), o la sèrie televisiva Justified (FX Networks, 2010-2012).

L’any 2012 va rebre el premi National Book Foundation a tota una carrera dedicada a la literatura.

Obres sobre Elmore Leonard a la Biblioteca Joan Triadú:

misterparadise         elcalma         eltipo         elblues

Pàgina web oficial de l’autor:

logoelmond

ETIQUETES: Autors, Notícies