Mapa de les lletres de Vic

Amb l’impuls del Pla d’Acció Cultural 2018-2025 (PAC) aprovat pel Ple de l’Ajuntament de Vic l’any 2018 es va crear l’Àmbit lectura, amb l’objectiu fomentar la col·laboració entre agents públics i privats del sector. Està format per les llibreries, editorials i biblioteques de la ciutat de Vic.

El treball conjunt de l’Àmbit lectura ha fructificat en el programa llegim… que neix amb l’objectiu de fomentar l’hàbit de la lectura entre la ciutadania i donar a conèixer tots els equipaments de la ciutat de Vic vinculats a la lectura.

Biblioteca del Seminari Vic

Seminari Vic
Ronda Francesc Camprodon, 2
08500 VIC

Telf. 93 886 15 55
Email: info@seminarivic.cat

Inauguració: 5 de juny de 1949

Un apunt històric: La Biblioteca del Seminari Vic és un espai per gaudir i aprendre l’art d’amassar el coneixement. Un entorn -necessari i vital- de calma, de silenci i de reflexió. Un entorn per restar amb tu mateix/a, i escoltar-te entre històries i narracions escrites. Un espai on la pressa del temps desapareix, i on només tu, el teu llibre, la llum dels finestrals, la teva consciència i el bell dia et mostren com teixir el sentit de la saviesa, sentit que es manté ferm més enllà de les tribulacions més dures o penoses, o de les experiències més gratificants que la vida et presenta. Aprèn del mestratge del silenci, la solitud i la serenitat, i aprendràs a adquirir la fortalesa dels més forts.

Superfície: 18.000m2

Biblioteca especialitzada: Teologia, filosofia.

Llibreria Anglada

C/ Plaça Major, 12
Telf.  93 886 00 79

Any d’inauguració: 1868

Un apunt històric: La llibreria existeix des del 1868, quan l’impressor Ramon Anglada i Pujals obre un local a la Plaça Major per vendre una part dels articles que es produeixen a la impremta del carrer de la Ramada.

Superfície: 85 m2

Llibreria generalista.

Llibreria El petit tresor

C/ Fusina, 17
Telf. 93 813 47 30

Emailcontacte@elpetittresor.com

Any d’inauguració: 2015

Un apunt històric: EL PETIT TRESOR sorgeix l’any 2009 com un espai virtual on la mirada es dirigeix cap a moltes direccions envers els llibres per a infants, la Literatura Infantil i Juvenil i la Il·lustració, entre petits detalls. Al setembre de l’any 2015 va esdevenir un espai real situat a Vic (Catalunya). Un espai on es duen a terme projectes tant de promoció lectora, formació de lectors i suport per a mediadors i escoles, així com la venda de llibres especialment seleccionats per la seva qualitat. La llibreria està situada en un indret cèntric de Vic, al carrer de la Fusina 17, a prop de la Plaça dels Màrtirs: un lloc privilegiat de la ciutat. És l’única llibreria especialitzada en literatura infantil i juvenil de la ciutat, de la comarca d’Osona i de la resta de les comarques de la Catalunya Central. L’any 2022 la llibreria afegeix un espai cultural a la planta alta, L’Atelier, per fer tallers, presentacions de llibres, sessions dels clubs de lectura, exposicions d’il·lustracions…

Superfície: 120m2

Llibreria Foster & Wallace

C/ Riera, 20
Telf.  93 858 88 75

Email: info@llibreriafosterandwallace.cat

Any d’inauguració: 2018

Un apunt històric: Estem al carrer de la Riera, declarat “Punt d’Interès Artesanal” pel gran nombre d’artesanes i artesans de tots els àmbits que hi tenen els seus tallers i dels estudis dels artistes, que juntament amb el grapat de bons restaurants propers, fa que arribar a la Llibreria sigui una deliciosa passejada que després es pot continuar pel barri.

Superfície: 70 m2

Volem ser una llibreria on els visitants estiguin bé i siguin feliços, amb bons llibres seleccionats – creiem que no és necessari tenir tots els llibres que es publiquen – i per això fem de filtre perquè els clients ho tinguin més fàcil. Som (o intentem ser) doncs, una llibreria amb personalitat i criteri, que ens movem enmig del coneixement i l’entreteniment.

Llibreria Martina

C/ Sant Miquel dels Sants, 4
Telf.  620 59 39 54
Emailllibreriamartina1964@gmail.com

Any d’inauguració: 2008

Superfície: 70m2

Llibres descatalogats, actuals, llibres vells, rareses, vinils còmic, sala d’exposicions.

Llibreria Mater

C/ Pla de Balenyà, n. 23
Telf.  93 886 10 60

Any d’inauguració: 1957

Un apunt històric: Segona generació de l’empresa, dedicada des dels inicis a llibreria, papereria i impremta.

Generalista, amb especial cura de novetats en català i amb important secció infantil.

Llibreria Muntanya de Llibres

C/ Jacint Verdaguer, 31
Telf. 93 885 08 85
E-mail: info@muntanyadellibres.com
WhatsApp: 603 59 48 70

Any d’inauguració: 2004

Un apunt històric: Muntanya de llibres va néixer com una llibreria especialitzada en muntanya, natura i viatges, en un local de 23 m2. Actualment i després de 3 reformes, la llibreria té 200 m2 dividits en dues plantes. A la planta a peu de carrer hi ha les seccions de llibreria generalista i a la planta soterrània hi ha les seccions de llibreria de muntanya i viatges.

Superfície: 200 m2

Llibreria generalista, especialitzada en muntanya, natura i viatges.

ABACUS Vic

Portal de la Rambla, 8
Telf. 931156131
E-mail: vic@abacus.coop

Any d’inauguració: 2013

Un apunt històric: Abacus som una cooperativa que neix el 1968, quan un grup de mestres s’uneix amb l’objectiu facilitar l’accés a productes de qualitat i a bon preu per a l’educació i la cultura. Avui, Abacus és un referent de confiança que ofereix la millor relació qualitat-preu de productes pedagògics i material escolar als seus socis així com activitats culturals i educatives amb impacte social al territori. A Abacus trobaràs llibreria i llibreria infantil, joguines, papereria i manualitats. Però també jocs de taula, LEGO, Playmobil, lettering, puzles i molt més.

Llibreria generalista amb un pes molt important en la llibreria infantil, còmic i totes les temàtiques relacionades amb parenting, educació, etc.