13 de juliol de 2023 | 20:00 - 21:00

Tàndem poètic: Raquel Pena i Maria Isern Ordeig.

En el marc del cicle d’activitats culturals CAPALTARD a la terrassa de la biblio, la Biblioteca Pilarin Bayés de Vic us convida a l’espectacle:

Tàndem poètic amb Raquel Pena i Maria Isern Ordeig

Raquel Pena (Barcelona, 1985) Formada en Filosofia, participa en el volum conjunt El cuerpo eléctrico. Ruidos, espasmos y vibraciones en el capitalismo contemporáneo editat a Caja Negra. Coordina el Cafè Filosòfic Pensa, amb Sara Alier i Àngel Tamayo, amb qui desenvolupa un espai de diàleg entre pensament i ciutat. Ha exercit com a docent a instituts públics i ha impartit diversos seminaris de filosofia a la Fundació Universitària Martí l’Humà. Actualment col·labora amb Joana Dark, un projecte sonor que pretén reflexionar sobre les arrels rurals dels nostres costums.

Guanyadora del premi Francesc Garriga 2021 amb el poemari La breu història dels Estats Units on Raquel Pena s’endinsa per primer cop en la poesia amb un llibre robust, intel·ligent i únic en el seu gènere: una historiografia poemada que defuig l’autobiografia sentimental per fer de la mirada al món d’avui un esclat líric. Dit d’una altra manera: una digestió de la història recent per aventurar, des de l’escriptura, un present possible. Raquel Pena recita de manera enèrgica i segura.

Maria Isern Ordeig (Vic, 1994) és una escriptora i poeta catalana, investigadora de la literatura i narratives contemporànies. Formada en Estudis Literaris a la Universitat de Barcelona i amb un màster en Construcció i Representació d’Identitats Culturals a la Universitat de Roma La Sapienza, ha escrit i publicat articles en l’àmbit dels estudis de gènere, cos i sexualitat, treballant i vivint a Barcelona i, durant menys temps, a Roma i París. També participa en projectes del món audiovisual i col·labora amb la revista Caràcters.

És autora de Sostre de carn (Premi Francesc Garriga 2017) que és el fruit d’explorar, amb un peu dins i un altre fora de l’acadèmia, la fantasia de l’expansió infinita d’un cos i els plaers de frustrar l’experiment. I recentment ha publicat Rusc (LaBreu, 2023). Rusc continua l’expansió i la trenca a estones. Abraça la interacció de moviments i paisatges, de trobades i distàncies entre els cossos d’un jo i un tu mutants. Casa fràgil i compacta, la seva arquitectura s’estira, elàstica, creixent per poliglòssia; també es condensa, viscosa, per la mel que circula travessant cada una de les seves bresques poroses. Erigeix ciutats-colònia i les enfonsa: també és una nova història de l’amor i altres monstres.

Activitat gratuïta. Places limitades.

Inscripcions: 93.883.33.25 – b.vic.pb@diba.cat

Dia: Dijous, 13 de juliol de 2023

Lloc: Terrassa (2a planta). Biblioteca Pilarin Bayés de Vic

En cas de pluja, els esdeveniments es traslladaran a la Sala d’actes U d’Octubre.