15 de novembre de 2023 | 18:30 - 19:30

Òpera a la biblioteca: Doña Francisquita

La Biblioteca Pilarin Bayés de Vic us ofereix un cicle de conferències especialitzades en òperes, impulsades per la Fundació Òpera Catalunya (FOC), un projecte que té per objectiu la creació, producció, direcció, exhibició i comunicació de les produccions operístiques i líriques donant continuïtat a l’activitat actual i que està vinculat a l’Associació d’Amics de l’Òpera de Sabadell, l’Orquestra Simfònica del Vallès, la Fundació Banc Sabadell i la Fundació Fluidra.

Les conferències d’aquest cicle són a càrrec d’Albert Ferrer i Flamarich, musicògraf i divulgador musical de la Fundació Òpera Catalunya (FOC).

En aquesta ocasió la conferència estarà dedicada a la sarsuela Doña Francisquita d’Amadeu Vives.

Doña Francisquita és un retrat precís del Madrid romàntic de mitjans segle XIX, amb els seus aires populars, els seus personatges còmics, que no poden faltar en cap sarsuela, però també amb un intens lirisme que retrata perfectament l’amor dels dos protagonistes, que es desenvolupa enmig de les convencions i restriccions de l’època que els ha tocat viure. La història gira al voltant de les vicissituds romàntiques de Francisquita, una jove i atractiva donzella, i Fernando. El final, òbviament, és feliç, ja que la parella assoleix el seu objectiu d’acabar junts, després de molts estira-i-arronses. Aquesta sarsuela combina els elements de la comèdia d’embolic amb una música inspirada en reminiscències populars, com es pot apreciar en la coneguda Canción del ruiseñor.

Activitat gratuïta.

La conferència Doña Francisquita es farà:

Dia: Dimecres, 15 de novembre de 2023

Lloc: Sala d’actes U d’Octubre. Biblioteca Pilarin Bayés de Vic