27 d'octubre de 2022 | 19:00 - 20:00

CONFERÈNCIA: “L’art com a superació de les malalties físiques i mentals”

Amb motiu del Dia Mundial de la Salut Mental que cada any es commemora durant el mes d’octubre, la Biblioteca Pilarín Bayés de Vic us convida a la conferència “L’art com a superació de les malalties físiques i mentals. El cas de Charles Schulz”.

La conferència gira entorn a les dues principals dificultats mèdiques que va patir l’autor mentre dibuixava els cèlebres còmics de Charlie Brown i Snoopy. La seva depressió va fer-li omplir les vinyetes d’estranys malsons i obsessions, sempre presents en la seva obra i la seva vida diària, tot i que alhora van acabant catapultant a la fama. A més a més, a això s’hi van sumar dolències  físiques, atès que durant les seves dues últimes dècades de carrera, les tremolors que patia Schulz eren tan intenses que aviat es van tornar impossibles de dissimular en els seus dibuixos.

Enguany també es commemora el centenari del naixement de Schulz, creador d’una nova manera d’entendre les tires de premsa amb la seva sèrie Peanuts, més coneguda a casa nostra com Snoopy i Charlie Brown. Amb Peanuts, va crear un univers molt particular de personatges menuts, tots nens i nenes (els adults mai apareixen), que en realitat reflexionen i interactuen com a adults, reflectint, a la seva manera, el món en el que viuen i el que podríem anomenar el teatre de la vida.

Conferència càrrec de la Plataforma Blanc i Negre

Dijous, 27 d’octubre de 2022 a les 19:00 h. a la Sala d’actes U d’octubre de la Biblioteca Pilarín Bayés de Vic.