6 març | 18:45

Club de lectura en francès: Le fantôme de l’opéra de Gaston Leroux

A la trobada del Club de lectura en francès del mes de març comentarem el llibre:

Le fantôme de l’opéra de Gaston Leroux

«L’Ópera de París es converteix en un teatre terrorífic a l’obra més coneguda del periodista i escriptor de novel·les de detectius Gaston Leroux. En un ambient de novel·la gòtica, el seu escenari amaga, darrera les tramoies, la llar del Fantasma: passadissos secrets serpentejant al voltant d’un llac subterrani.

Aquesta fascinant història recrea el mite de la Bella i la Bèstia: una jove i delicada artista és l’objecte de l’amor d’un ésser tenebrós que amaga la seva identitat darrera d’una màscara. Per aconseguir la seva estimada Christine, una ballarina convertida en diva, aquest ésser turmentat per la seva deformitat i lletjor reviu el seu passat d’inventor de trampes i masmorres.

Publicada per primera vegada per entregues l’any 1909, El fantasma de l’Òpera és un dels arguments preferits del teatre i el cinema pel misteri de la trama, la progressió del terror, l’extrem i melodramàtic amor del protagonista i les imaginatives possibilitats de l’espai creat per Leroux. La seva fama es reafirma amb l’èxit mundial del musical d’Andrew Lloyd Weber que es segueix representant als teatres des de 1986.»

(Sinopsi del llibre en català)

Per assistir al club cal inscripció prèvia.

Club de lectura a càrrec de Lurdes Galvany.

La trobada del Club de lectura en francès es farà:

Dia: Dimecres, 6 de març de 2024

Lloc: Sala d’actes U d’Octubre. Biblioteca Pilarin Bayés de Vic