12 d'abril de 2023 | 18:30 - 19:30

Club de lectura de Narrativa Contemporània: La cigarra del octavo día de Mitsuyo Kakuta

A la trobada del mes d’abril del Club de lectura de narrativa contemporània es comentarà el llibre:

La cigarra del octavo día de Mitsuyo Kakuta.

“Agafa el pom de la porta. Està congelat com un tros de gel, una fredor que sembla que l’avisi que no hi ha marxa enrera. Kiwako sap que els dies laborables, a partir de les vuit i deu del matí, l’apartament no està tancat amb clau durant vint minuts. No hi ha ningú. Durant aquest interval deixen el bebè sol. Sense dubtar gira el pom. No faré res dolent. Només el vull veure’l un moment. Només m’agradaria veure el seu bebè, només això. Després hi posaré punt i final. Ho oblidaré tot i començaré una nova vida. Kiwako passa per damunt dels futons per acostar-se al bressol. El bebè plora, mou els braços i els peus. Té la cara vermella. Kiwako allarga la mà amb por, com si volgués tocar un explosiu i la posa per sota la seva esquena. L’agafa a coll. El bebè mou la boca, tot i els ulls plorosos, somriu. Sí, clarament ha somrigut. Kiwako és incapaç de moure’s, esta paralitzada. El bebè riu encara més, comença a babejar, estira les seves extremitats amb cops secs. Kiwako l’abraça contra el seu pit. Acosta la cara als seus cabells suaus, respira profundament per impregnar-se de la seva olor. Kiwako murmura com si estigués embruixada; Et protegiré. Et protegiré sempre. El bebè juga com si la reconeixés, com si la consolés i alhora la perdonés. Kiwako s’ha descordat l’abric per posar el bebè a dins, com si l’emboliqués. Després s’ha posat a córrer a cegues. Des d’aquell dia, Kiwako i el bebè robat viuran una fugida sense fi. La lluita desesperada de Kiwako per viure la seva maternitat atrapa el lector sense que pugui deixar la lectura fins un final que es llegeix amb un nus a la gola.”

(Sinopsi del llibre)

Club de lectura a càrrec de Tina Bassas.

Per assistir al club cal inscripció prèvia. Adreceu-vos a la Biblioteca Pilarin Bayés de Vic

(Tel. 93.883.33.25 – c.e.: b.vic.pb@diba.cat)

Més info:

La trobada del Club de lectura de novel·la contemporània es farà:

Dia: Dimecres, 12 d’abril de 2023

Lloc: Sala d’actes U d’Octubre. Biblioteca Pilarin Bayés de Vic