Carregant Esdeveniments
  • Aquest esdeveniment ja ha passat.

6 febrer | 18:30 - 19:30

Club de lectura d’assaig i no-ficció: Llegir natura

La Biblioteca Pilarin Bayés de Vic us ofereix un nou club de lectura, Llegir natura, un club d’assaig i no-ficció que girarà entorn l’art d’escoltar la terra.

Llegirem i comentarem diversos llibres que tenen en comú la natura i proposen una nova relació de l’ésser humà amb la Terra i amb tota la seva biodiversitat.

Però la consciència ecològica que transmeten aquests textos no es basa només en una descripció dels problemes mediambientals que pateix el planeta (canvi climàtic, contaminació de l’aire, gestió dels residus…) i en oferir possibles solucions per fer un món més sostenible. No pretenen tampoc ser únicament manuals o estudis sobre ecologia o ecologisme sinó que van més enllà d’una mirada antropocèntrica i veuen la natura com un tot, en què l’ésser humà també en forma part i no com un element separat. Estem davant d’una nova forma d’habitar i tenir cura del món: entendre, valorar i estimar les diferents formes de vida. Una saviesa de la Terra, en definitiva, cultivada per diverses civilitzacions des de temps antics.

Els textos que proposem, més aviat breus, toquen diverses disciplines com la literatura, la ciència, la filosofia o la sociologia, i alhora ofereixen una mirada intercultural.

Club de lectura a càrrec de David Serrador i Ballester.

Les trobades es faran el primer dimarts de mes, de febrer a juny a les 18:30 h.

Activitat gratuïta. Places limitades.

Cal inscripció prèvia:

Tel. 93.883.33.25 – c.e.: b.vic.pb@diba.cat

La primera trobada del club de lectura Llegir natura es farà:

Dia: Dimarts, 6 de febrer de 2024

Hora: 18:30 h.