La Biblioteca Pilarin Bayés de Vic, premiada com a Biblioteca de l’any segons els Premis Archello

La Biblioteca Pilarin Bayés de Vic, projectada per BCQ Arquitectura BCN de Barcelona i amb Toni Casamor com a arquitecte principal, ha estat guardonada amb el premi Biblioteca de l’any al certamen d’arquitectura Archello Awards i, a més a més, ha obtingut els dos premis pels quals estava nominada: el Premi del jurat, format per professionals de l’arquitectura, el disseny i l’interiorisme de prestigi internacional i el Premi del públic, atorgat per votació popular a través de la pàgina web d’aquesta plataforma web d’arquitectura.

Aquest reconeixement arriba després del primer any d’obertura de la biblioteca, que es va inaugurar el 7 d’octubre de 2022. Durant aquest temps han passat per la Biblioteca Pilarin Bayés més de 300.000 persones, el que suposa una mitjana de 25.000 persones mensuals i 1.000 persones diàries a un edifici de 4.500 metres quadrats repartits en cinc plantes que, a més a més de la Biblioteca també acull altres serveis com una Oficina d’Atenció Ciutadana, un espai de formació amb l’Aula Multilingüe Anna Dodas, el laboratori musical LAB Ausa, una cafeteria i un pàrquing.

Archello és una de les plataformes d’arquitectura més populars del món, en constant creixement i que cada any premia als millors projectes i edificis, tenint en compte la manera com s’han construït i les innovacions en materials que incorporen.

ETIQUETES: Archello awards 2023, BCQ Arquitectura Barcelona, Biblioteca de l'any, Biblioteca Pilarin Bayés de Vic, Toni Casamor