Nou servei de voluntariat a la Biblioteca

La Biblioteca Pilarin Bayés de Vic, conjuntament amb l’associació Amics de la Ciutat de Vic ha presentat un nou projecte de voluntariat a la Biblioteca que pretén organitzar i dirigir les persones que voldrien dedicar unes hores a tasques voluntàries.

El voluntariat a la biblioteca no és una novetat doncs a la Biblioteca Joan Triadú ja s’havien realitzat projectes gràcies a la col·laboració solidària com el préstec a domicili a través de Creu Roja, clubs de lectura o els convenis amb Osonament, entre altres. Amb l’aprovació de la Llei Catalana de Voluntariat de l’any 2015, la Biblioteca no podia acollir les persones voluntàries a nivell particular. Gràcies a la col·laboració amb l’associació Amics de la Ciutat de Vic, aquest tema queda resolt i es pot reprendre el voluntariat tant a nivell particular com a través d’entitats.

Per poder gestionar el servei de voluntariat, s’atendran les persones interessades els dilluns de 17:00 h. a 20:00 h. a la Sala 1 (Planta 1 de la Biblioteca), on Anna Bassets de l’Associació Amics de la Ciutat de Vic, rebrà les seves demandes i a través d’una entrevista motivacional posarà en contacte els projectes o tasques amb les persones voluntàries. Les tasques, però, mai podran substituir les feines del personal de la Biblioteca.

Joan López, president de l’associació Amics de la Ciutat de Vic i Ignasi Janer, coordinador de la Biblioteca Pilarin Bayés de Vic van presentar aquest nou servei el passat 14 de juny a la Sala d’actes U d’octubre.

ETIQUETES: Amics de la Ciutat de Vic, Anna Bassets, Biblioteca Pilarin Bayés de Vic, Ignasi Janer, Joan López i Carol, Voluntariat