Més de 95.000 persones a la Biblioteca Pilarin Bayés de Vic durant el primer trimestre d’obertura

El passat 20 de gener de 2023 l’alcaldessa de Vic, Anna Erra, juntament amb la regidora de Cultura, Bet Piella i el coordinador de l’equipament, Ignasi Janer, van fer balanç dels primers 100 dies d’obertura de la Biblioteca Pilarin Bayés de Vic amb satisfacció per la bona i multitudinària acollida per part de vigatans i vigatanes.

Durant els tres primers mesos d’obertura més de 95.000 persones han visitat la Biblioteca Pilarin Bayés, amb una mitjana diària de més de 1.000 persones, una xifra que duplica els visitants habituals de la Biblioteca Joan Triadú.

Durant l’acte d’inauguració, el dia 7 d’octubre i el cap de setmana de portes obertes que el va seguir, més de 8.000 persones van acostar-se a la Biblioteca Pilarin Bayés per conèixer la nova biblioteca de Vic i durant els dos primers mesos d’obertura es van fer 1.715 carnets nous que s’afegeixen als dels usuaris de la Biblioteca Joan Triadú i que continuen estan actius.

També han estat uns mesos de moltes activitats, doncs la Sala d’actes U d’octubre ha acollit més de 60 activitats (xerrades, presentacions de llibres, clubs de lectura i reunions i actes d’entitats i altres col·lectius) amb la participació de 2.481 persones.

L’Espai Lab Ausa també ha tingut una bona acollida, amb 127 hores de funcionament, el pas de 23 grups i músics autònoms i 18 enregistraments.

Un altre dels serveis de la Biblioteca Pilarin Bayés, l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) ha fet més de 3.000 tràmits que els ciutadans han fet de manera presencial i demanant cita prèvia. La possibilitat de fer-se el carnet de la biblioteca s’ha incorporat a la llista de tràmits que es poden des d’aquest servei.

En general la Biblioteca compta amb un horari més ampli, que incorpora els dissabtes a la tarda. I a més a més, a partir del més de febrer i com a prova pilot s’obrirà també els diumenges pel matí (de 10:30 h. a 13:30 h.) amb els serveis de consulta de diaris i revistes, sala infantil i la planta segona com a espai de per a treball i estudi més silenciós.

Durant aquests primers mesos s’ha obert la cafeteria-restaurant i també s’ha engegat l’Estudi nocturn (de 20:00 h. a 01:00 h.) un nou servei que s’obrirà en diferents moments de l’any, durant l’època d’exàmens.

Les primeres impressions són, en general, positives i satisfactòries, però de tota manera des de la biblioteca s’estan recollint les queixes i suggeriments que fan arribar els usuaris amb la voluntat constant de millora.

ETIQUETES: Anna Erra, Bet Piella, Biblioteca Pilarin Bayés de Vic, Estadístiques, Ignasi Janer, Més de 95.000 persones a la Biblioteca Pilarin Bayés de Vic durant el primer trimestre d'obertura