Club de lectura de novel·la negra: Tres de Dror Mishani

A la trobada del Club de lectura de novel·la negra del mes d’abril comentarem el llibre Tres de Dror Mishani.

Tres explica la història de tres dones. L’Orna busca refer-se després que el seu marit els hagi abandonat a ella i al seu fill i hagi format una nova família. L’Emilia és una immigrant lituana que necessita una llar i un signe de Déu que es troba en el bon camí. L’Ella, mare de tres fills i atrapada en un matrimoni infeliç, torna a la universitat per acabar la tesi. Totes tres troben el mateix home, en Gil. No en saben res, d’ell, perquè ell no els explica la veritat —però ell tampoc ho sap tot, d’elles.

A l’empara de Patricia Highsmith i Alfred Hitchcock, Dror Mishani, el gran autor de novel·la negra d’Israel, ens endinsa amb una finor psicològica extraordinària en tres vides corrents al Tel-Aviv actual que topen amb l’impensable, alhora que explora els marges oblidats del seu país, poblats de conflictes i prejudicis. Construïda com un trencaclosques sorprenent i enganyós, Tres ha rebut el reconeixement del Deutscher Krimipreis i ha estat un èxit de llarga durada tant a Israel com a Alemanya, a més de traduir-se a nombroses llengües. I quan l’hàgiu llegit, entendreu per què no se’n pot revelar res més.

(Sinopsi de la contraportada)

Dror Mishani (Jolón, Israel; 1975 — ) és llicenciat en Literatura hebrea i Dret a la Universitat de Jerusalem. És professor a la Universitat de Tel Aviv i un dels escriptors israelians més reconeguts del panorama actual. Els seus llibres s’han traduït a una vintena d’idiomes. També és traductor i editor.

És autor de tres novel·les protagonitzades per l’Inspector Abraham Abraham (El cas d’una desaparició, 2011; A possibility of violence, 2013 i The man who wanted to know everything, 2015) que van tenir molt d’èxit entre els lectors tant del seu país com a fora. Ha guanyat diversos premis internacionals del gènere negre com el Prix Mystère de la Critique 2021 (França) i el Deutsche Krimipreis Internacional (Alemanya). Tres és la seva quarta novel·la i la segona de l’autor que s’ha traduït al català. I en aquest cas ha canviat la perspectiva i ha donat el protagonisme a les víctimes. Aviat se’n farà una versió per al cinema.

Per saber-ne més:

La conductora del Club de lectura de novel·la negra és Elisabet Contreras.

Les persones interessades a participar en aquest Club de lectura ja poden passar a recollir el llibre per la Biblioteca.

La pròxima trobada del Club de lectura de novel·la negra es farà:

Dimecres, 20 d’abril de 2022 a les 19:00 h. a la Biblioteca Joan Triadú de Vic *

* Activitat sotmesa a les condicions que determini el PROCICAT a causa de la pandèmia de coronavirus. En cas que no sigui possible fer la trobada presencial del Club de lectura de novel·la negra, l’activitat es farà de manera virtual a través de l’aplicació de videoconferència Jitsi Meet.

ETIQUETES: Club de lectura de novel·la negra, Dror Mishani, Tres