Club de lectura Dones i literatura: Las malas de Camila Sosa Villada

A la trobada del Club de lectura Dones i literatura del mes d’abril comentarem el llibre Las malas de Camila Sosa Villada.

En un ambient urbà hostil, Camila narra la vida d’una comunitat de transvestits a Còrdova, Argentina. Quan va arribar a Còrdova capital per estudiar a la universitat, Camila Sosa Villada va anar una nit, morta de por, a espiar als transvestits del Parc Sarmiento i va trobar el seu primer lloc de pertenença en el món. Las malas és un ritus d’iniciació, un conte de fades i de terror, un retrat de grup, un manifest explosiu, una visita guiada a la imaginació de la seva autora i una crònica diferent a tot. Convergeixen en el seu ADN les dues facetes “trans” que més repel·leix i espanta a la societat benpensant: la fúria dels transvestits i la festa de no formar part de la norma. A la seva veu literària hi conviuen Marguerite Duras, Wislawa Szymborska i Carson McCullers

(Sinopsi de la contraportada del llibre)

Camila Sosa Villada (La Falda, Argentina; 1982 – ) és escriptora, poeta i actriu transgènere de cinema, teatre i televisió. Va estudiar Comunicació Social i la llicenciatura de Teatre a la Universitat de Còrdova (Argentina).

L’any 2009 va estrenar la seva primera obra de teatre Carnes tolendas, retrato escénico de un travesti i des de llavors no ha abandonat mai el món del teatre. Compagina l’escriptura amb el món de l’actuació i també ha treballat en el món del cinema i la televisió. L’any 2011 va protagonitzar la pel·lícula Mía i ha participat en diverses sèries de televisió.

La novel·la Las Malas, publicada l’any 2019, s’inspira en les experiències de l’autora i també inclou elements de realisme màgic. Va tenir un gran èxit a Argentina i també a nivell internacional doncs s’ha traduït a 10 idiomes (entre ells l’anglès, l’alemany, el francès, el noruec i el croat). A Espanya ja se n’han fet tres edicions. També ha rebut diversos premis literaris internacionals. Camila Sosa és, també, autora d’un llibre de poesia, una autobiografia i una altra novel·la, Tesis sobre una domesticación (2019).

Per saber-ne més:

Ayala-Dip, J. Ernesto. Devastadora crónica a El País (11/07/2020)

Les persones interessades en participar en aquest club de lectura ja poden recollir el llibre a la Biblioteca Joan Triadú de Vic.

La trobada del Club de lectura Dones i literatura es farà:

Dijous, 7 d’abril de 2022 a les 18:30 h. a la Biblioteca Joan Triadú de Vic *

* Activitat sotmesa a les condicions que determini el PROCICAT a causa de la pandèmia de coronavirus. En cas que no sigui possible fer la trobada presencial del Club de lectura Dones i literatura, l’activitat es farà de manera virtual a través de l’aplicació de videoconferència Jitsi Meet.

ETIQUETES: Camila Sosa Villada, Club de lectura Dones i Literatura, Las malas