Club de lectura de novel·la negra: Crímenes imaginarios de Patricia Highsmith

A la trobada del Club de lectura de novel·la negra del mes de març comentarem el llibre Crímenes imaginarios de Patricia Highsmith.

En Sidney i l’Alicia Bartleby són un jove matrimoni que resideix en un petit cottage a la zona rural anglesa, ell escrivint, ella pintant. Estan casats des de fa uns anys i porten una vida molt aillada. En Sidney està escrivint i intentant vendre uns guions per una sèrie de televisió, fet que els permetria paliar les seves penúries econòmiques mentre segueix esperant la resposta d’un editor nord americà sobre la publicació d’una novel·la que ja han descartat diverses editorials. La relació de parella es va deteriorant i l’Alicia per alleugerir la tensió decideix, com ja ha fet altres vegades, anar a passar uns dies a Brigthon. Encara que ara han decidit conjuntament que la separació serà indefinida fins que ella tingui ganes de tornar… En Sidney, que té una imaginació que treballa sense parar, fabula sobre que passaria si ell hagués assassinat a l’Alicia, enlloc de tractar-se d’una simple separació provisional i comença a comportar-se de manera estranya… I a força d’imaginar coses terribles acaben per succeir coses terribles que deixaran el lector sense alè.

(Sinopsi de la contraportada)

Mary Patrice Plangman era el nom real de la coneguda autora de novel·les de suspens i intriga Patricia Highsmith (Fort Worth, Texas; 1921 — Locarno, Suïssa; 1995).

Després de viure una dura infància i unes relacions familiars molt complicades, especialment amb la seva mare, Highsmith es va graduar en Literatura, llatí i grec i va començar a treballar com a guionista en una editorial de còmics, una feina que podia compaginar amb l’escriptura dels seus propis relats.

Va publicar el seu primer conte amb 24 anys a la revista Harper’s Bazaar i l’any 1950 va publicar la seva primera novel·la Estranys en un tren que va ser immediatament portada a la gran pantalla per Alfred Hitchcock esdevenint un gran clàssic de la literatura i del cinema.

Highsmith era una dona complicada, introvertida, que preferia la companyia del seu gat o d’un cargol al contacte humà i a més a més, era alcohòlica. Per les seves idees properes al comunisme i la seva condició sexual va decidir abandonar els Estats Units d’on era originària i va anar a viure a Europa. Al llarg de la seva vida va residir a la Gran Bretanya, a França i a Suïssa, on va morir l’any 1995.

Highsmith va ser l’autora d’una trentena de llibres de relats, novel·les i assaigs i se la considera una de les millors escriptores de la seva generació, brillant en la creació de la psicologia dels personatges i en la construcció de les trames, molt complexes i elaborades que escrivia. El seu estil era directe i senzill.

Per saber-ne més:

La conductora del Club de lectura de novel·la negra és Elisabet Contreras.

Les persones interessades a participar en aquest Club de lectura ja poden passar a recollir el llibre per la Biblioteca. Per agilitzar les gestions podeu demanar cita prèvia en aquest)enllaçper telèfon al 93.883.33.25 o per correu electrònic a b.vic.jt@diba.cat.

La pròxima trobada del Club de lectura de novel·la negra es farà:

Dimecres, 16 de març de 2022 a les 19:00 h. a la Biblioteca Joan Triadú de Vic *

* Activitat sotmesa a les condicions que determini el PROCICAT a causa de la pandèmia de coronavirus. En cas que no sigui possible fer la trobada presencial del Club de lectura de novel·la negra, l’activitat es farà de manera virtual a través de l’aplicació de videoconferència Jitsi Meet.

ETIQUETES: Club de lectura de novel·la negra, Crímenes imaginarios, Patricia Highsmith