Club de lectura de novel·la negra: La casa de les papallones de Teresa Solana

A la trobada del Club de lectura de novel·la negra del mes de febrer comentarem el llibre La casa de les papallones de Teresa Solana.

Al jardí d’un antic casalot okupat del barri barceloní de Vallcarca ha aparegut el cadàver d’una noia. La sotsinspectora dels Mossos d’Esquadra Norma Forester rep una trucada incòmoda perquè hi vagi de seguida. La investigació porta la Norma a submergir-se en l’entorn de la víctima: les empreses on va treballar, el marit, la seva millor amiga… La crisi, que ho amara tot, ha convertit un món quotidià en un caldo de cultiu de possibles delictes, on el bé i el mal no es destrien del tot. Però el cas és més delicat del que sembla, i tenint-hi una filla implicada, la Norma faria bé de no barrejar-s’hi. I mentrestant, un accident a l’aeroport del Prat amb centenars de morts fa que no pugui comptar amb el seu marit Octavi, que és metge forense i que inesperadament es retroba una antiga amant que li complicarà la vida.

(Sinopsi de la contraportada)

Teresa Solana (Barcelona, 1962 – ) és llicenciada en Filosofia i Filologia Clàssica per la Universitat de Barcelona. Professionalment s’ha dedicat a la traducció majoritàriament del francès i de l’anglès i va ser directora del Centro hispánico de traducción literaria creat el 1988 i més conegut com La Casa del Traductor, l’única institució dedicada a prestar serveis als traductors literaris amb l’objectiu de millorar la qualitat de les obres traduïdes i que està situada a Tarazona (Saragossa). En va ser directora de 1998 a 2004. L’any 2006 va publicar la seva primera novel·la Un crim perfecte amb la que va guanyar el Premi Brigada 21. Va ser l’inici d’una saga de novel·les protagonitzades pels investigadors bessons Eduard i Borja Masdeu. L’any 2010 va publicar Negres tempestes el primer llibre d’una altra saga de novel·les policíaques, en aquest cas, protagonitzada per la subinspectora dels Mossos d’Esquadra Norma Forester i que va guanyar el premi Crims de Tinta. És autora de set novel·les, dos llibres de relats i de la saga infantil Supernyaps, també alguns assaigs sobre traducció i és una de les autores catalanes més traduïdes del moment. Les seves obres es caracteritzen per l’humor, la ironia i la sàtira que li serveixen per fer crítica social. Actualment viu a la Gran Bretanya.

La conductora del Club de lectura de novel·la negra és Elisabet Contreras.

Les persones interessades a participar en aquest Club de lectura ja poden passar a recollir el llibre per la Biblioteca. Per agilitzar les gestions podeu demanar cita prèvia en aquest enllaçper telèfon al 93.883.33.25 o per correu electrònic a b.vic.jt@diba.cat.

La pròxima trobada del Club de lectura de novel·la negra es farà:

Dimecres, 16 de febrer de 2022 a les 19:00 h. a la Biblioteca Joan Triadú de Vic *

* Activitat sotmesa a les condicions que determini el PROCICAT a causa de la pandèmia de coronavirus. En cas que no sigui possible fer la trobada presencial del Club de lectura de novel·la negra, l’activitat es farà de manera virtual a través de l’aplicació de videoconferència Jitsi Meet.

ETIQUETES: Club de lectura de novel·la negra, La casa de les papallones, Teresa Solana