Club de lectura Dones i literatura: La dona d’en Martin Guerre de Janet Lewis

A la trobada del Club de lectura Dones i literatura del mes de febrer comentarem el llibre La dona d’en Martin Guerre de Janet Lewis.

França, 1539. A l’edat d’onze anys, la Bertrande de Rols és casada amb en Martin Guerre, fill d’un poderós terratinent. Al cap d’un temps, arran d’una discussió amb el seu pare, en Martin abandona la dona i un fill petit i desapareix sense deixar rastre. Vuit anys després, torna a casa, on es troba una Bertrande ja més madura que té dificultats per reconèixer el seu marit i que fins i tot recela de la seva identitat. Tot i així, la dona l’acull a la llar i al llit, perquè, encara que ell hagi canviat molt, té alguns trets físics distintius d’en Martin i, a més a més, sap coses que només el seu marit pot saber…

Inspirant-se en un cas real, famós en la història de la jurisprudència, la narradora nord-americana Janet Lewis recrea en aquesta novel·la una història fascinant sobre la naturalesa de la identitat i el dilema que suposa haver d’escollir entre el benestar de la família i el reconeixement de la veritat.

(Sinopsi de la contraportada del llibre)

Janet Lewis (Chicago, 1899 – Califòrnia, 1998) va ser novel·lista i poeta, filla d’un professor de la Universitat de Chicago. Lewis es va graduar en literatura francesa a la Universitat de Chicago, on va ser membre d’un cercle literari i del University of Chicago Poetry Club. Es va casar amb el poeta Yvor Winters a qui va conèixer en un sanatori on tots dos es recuperaven de tuberculosi. Es van traslladar a viure a Califòrnia on Janet Lewis va exercir la docència a la Universitat de Stanford i a la de Califòrnia a Berkeley.

Va publicar la seva primera novel·la L’invasió l’any 1932. L’any 1941 va publicar La dona d’en Martin Guerre, enmarcada en una trilogia dedicada a judicis històrics (juntament amb El judici de Sören Qvist i El Fantasma de Monsier Scarron) que es va convertir en un clàssic, consagrant Janet Lewis com a novel·lista. També va publicar diversos llibres de poesia i alguns llibrets operístics.

La dona d’en Martin Guerre es va adaptar al cinema l’any 1982 amb Gerard Depardieu com a protagonista, una pel·lícula que va tenir molt d’èxit. Una dècada més tard Hollywood en va fer una altra versió, titulada Sommersby en aquest cas situada als Estats Units i ambientada durant la guerra de Secessió, amb Richard Gere i Jodie Foster de protagonistes.

Les persones interessades en participar en aquest club de lectura ja poden recollir el llibre a la Biblioteca Joan Triadú de Vic.

La trobada del Club de lectura Dones i literatura es farà:

Dijous, 3 de febrer de 2022 a les 18:30 h. a la Biblioteca Joan Triadú de Vic *

* Activitat sotmesa a les condicions que determini el PROCICAT a causa de la pandèmia de coronavirus. En cas que no sigui possible fer la trobada presencial del Club de lectura Dones i literatura, l’activitat es farà de manera virtual a través de l’aplicació de videoconferència Jitsi Meet.

ETIQUETES: Club de lectura Dones i Literatura, Janet Lewis, La dona d'en Martin Guerre