Club de lectura de novel·la negra: Un bello misterio de Louise Penny

A la trobada del Club de lectura de novel·la negra del mes de gener comentarem el llibre Un bello misterio de Louise Penny.

En un paratge verge del Quebec. a la vora d’un llac envoltat de boscos i molt allunyat de la civilització, hi ha el monestir de Saint-Gilbert-Entre-Les-Loups, on dues dotzenes de monjos de clausura viuen dedicats a la contemplació. Treballen a l’hort, recullen els fruits del bosc, són autosuficients i, sobretot, canten. Curiosament, una comunitat que ha fet vot de silenci és cèlebre a tot el món per les seves salmòdies glorioses de cant gregorià, que tenen un impacte tan profund en l’esperit del cantant com de l’oient i que es coneix com “el bell misteri”.

Els monjos no han obert mai les seves portes a cap estrany… fins avui que els inspectors Armand Gamache i Jean-Guy Beauvoir, arriben amb una llanxa a motor i són els primers éssers humans aliens a la ordre en accedir al recinte. El seu bitllet d’entrada és un mort, el germà Mathieu, prior i mestre del cor, que ha estat assassinat amb un fort cop al crani. Mentre la fràgil harmonia de la congregació es deteriora, posant al descobert les desavinences d’un grup profundament dividit, Gamache haurà de conjurar els seus propis dimonis i enfrontar-se a un dels casos més críptics i complexos de la seva carrera.

(Sinopsi de la contraportada)

Louise Penny (Toronto, Canadà; 1958- ) està graduada en Arts Aplicades i ha exercit de periodista i locutora de ràdio a la Canadian Broadcasting Corporation. Era especialment coneguda per les seves entrevistes en profunditat. L’any 2005 va publicar la seva primera novel·la Naturaleza muerta, protagonitzada per l’inspector Armand Gamache, l’inici d’una saga d’una quinzena de novel·les que s’han traduït a 25 idiomes i que han estat premiades en diverses ocasions pels principals guardons dedicats al gènere negre i de misteri. L’any 2013 va ser nomenada Membre de l’ordre del Canadà per la seva contribució a la cultura canadenca.

Tot i la seva resistència inicial, finalment va accedir a vendre els drets audiovisuals de les seves dues primeres novel·les a canvi de ser productora executiva per no perdre el control creatiu dels seus personatges. La pel·lícula de Naturleza Muerta protagonitzada per l’actor anglès Nathaniel Parker es va estrenar el 2013 però no va tenir l’èxit esperat. Actualment se n’està rodant una versió per a sèrie de televisió que s’estrenarà durant l’any 2022.

Un bello misterio es va publicar l’any 2012 i és el novè llibre de la saga protagonitzada per l’Inspector Gamache. Va guanyar el premi Anthony, el premi Agatha i el premi Macavity i es caracteritza per la gran profunditat psicològica dels personatges i el detallisme que fa que cada un dels 23 monjos que viuen al monestir tinguin una personalitat pròpia que els fa diferents els uns dels altres. Una trama amb molts matisos, emocionant i addictiva narrada amb molta intel·ligència i amb la música dels cants gregorians com a teló de fons.

Recentment Louise Penny ha publicat la seva última novel·la però en aquesta ocasió no pertany a la saga protagonitzada per l’inspector Armand Gamache. Titulada Terror de Estado, l’ha escrit a quatre mans amb Hillary Clinton i ens situa a la Casa Blanca en una intriga política i de suspens amb terrorisme internacional i una trama trepidant que té com a protagonista la secretaria d’Estat dels Estats Units.

Per saber-ne més:

La conductora del Club de lectura de novel·la negra és Elisabet Contreras.

Les persones interessades a participar en aquest Club de lectura ja poden passar a recollir el llibre per la Biblioteca. Per agilitzar les gestions podeu demanar cita prèvia en aquest enllaçper telèfon al 93.883.33.25 o per correu electrònic a b.vic.jt@diba.cat.

La pròxima trobada del Club de lectura de novel·la negra es farà:

Dimecres, 19 de gener de 2022 a les 19:00 h. a la Biblioteca Joan Triadú de Vic *

* Activitat sotmesa a les condicions que determini el PROCICAT a causa de la pandèmia de coronavirus. En cas que no sigui possible fer la trobada presencial del Club de lectura de novel·la negra, l’activitat es farà de manera virtual a través de l’aplicació de videoconferència Jitsi Meet.

ETIQUETES: Club de lectura de novel·la negra, Louise Penny, Un bello misterio