Club de lectura de novel·la negra: El oscuro adiós de Teresa Lanza de Toni Hill

A la trobada del Club de lectura de novel·la negra del mes de desembre comentarem el llibre El oscuro adiós de Teresa Lanza de Toni Hill.

Sembla un divendres qualsevol; un de tants. Lourdes Ros, la carismàtica editora d’una prestigiosa editorial, es prepara per rebre les seves millors amigues, que ha convidat a sopar: quatre dones triomfadores que intenten combinar la seva reconeguda vida professional amb les preocupacions derivades de l’edat, la parella, els fills o la pèrdua de l’estatus social.

Però la trobada no serà tan divertida com es pensaven doncs sobre elles sobrevola el record de la jove a qui totes coneixien, una immigrant que va estar treballant a les seves cases i que es va suicidar, de manera inesperada, ja fa un any. Poc a poc totes cinc aniran intuint que la tràgica mort de la Teresa es podria convertir en una amenaça que destapi els seus secrets més amagats, els seus prejudicis i les seves debilitats.

I, quan un nou crim sacseja les seves vides, ja no podran negar que rera les valles de les seves boniques propietats s’hi amaga algú que és capaç de matar perquè la veritat mai surti a la llum. Perquè la mort de Teresa Lanza continüi sent un misteri inescrutable.

La mort no sempre és el final d’una història; a vegades no és més que un nou i inquietant principi.

(Sinopsi de la contraportada)

Toni Hill (Barcelona, 1966 –) és llicenciat en Psicologia, tot i que s’ha dedicat professionalment a la traducció literària. El 2011 va publicar la seva primera novel·la, El verano de los juguetes muertos, amb un èxit immediat de crítica i vendes i s’ha publicat en una vintena de països. A aquesta novel·la s’hi van afegir Los buenos suicidas  i Los amantes de Hiroshima, que van completar la trilogia protagonitzada per l’inspector Héctor Salgado dels Mossos d’Esquadra.

Ángeles de hielo va suposar un canvi en la trajectòria literària de l’autor, abandonant el gènere policial més clàssic per endinsar-se en la fosca intriga amb elements gòtics. I amb amb Tigres de cristal, Toni Hill va fer un nou gir amb una torbadora història de suspens psicològic sobre la culpa i la redempció, ambientada en un conflictiu barri perifèric de Barcelona.

A la seva última novel·la El oscuro adiós de Teresa Lanza (2021) tracta temes com la immigració, el classisme, la precarietat laboral, la corrupció i el suïcidi en una novel·la on fa un retrat de dos mons que semblen molt allunyats i que no ho són tan: el de la classe acomodada i el de la immigració llatinoamericana.

Per saber-ne més:

La conductora del Club de lectura de novel·la negra és Elisabet Contreras.

Les persones interessades a participar en aquest Club de lectura ja poden passar a recollir el llibre per la Biblioteca. Per agilitzar les gestions podeu demanar cita prèvia en aquest enllaçper telèfon al 93.883.33.25 o per correu electrònic a b.vic.jt@diba.cat.

La pròxima trobada del Club de lectura de novel·la negra es farà:

Dimecres, 15 de desembre de 2021 a les 19:00 h. a la Biblioteca Joan Triadú de Vic *

* Activitat sotmesa a les condicions que determini el PROCICAT a causa de la pandèmia de coronavirus. En cas que no sigui possible fer la trobada presencial del Club de lectura de novel·la negra, l’activitat es farà de manera virtual a través de l’aplicació de videoconferència Jitsi Meet.

ETIQUETES: Club de lectura de novel·la negra, El oscuro adiós de Teresa Lanza, Toni Hill