Club de lectura Dones i literatura: Diez mujeres de Marcela Serrano

A la trobada del Club de lectura Dones i literatura del mes de desembre comentarem el llibre Diez mujeres de Marcela Serrano.

Nou dones, molt diferents entre elles i que mai s’han vist abans, comparteixen les seves històries. Natasha, la seva terapeuta, ha decidit reunir-les amb la convicció que les ferides comencen a curar-se quan es trenquen les cadenes del silenci.

No importa l’origen ni el nivell social, l’edat o la professió: totes carreguen sobre les seves espatlles el pes de la por, la soledat, el desig, les inseguretats. A vegades amb un passat que no poden deixar enrere; altres amb un present que no s’assembla al que han desitjat o un futur que les espanta. Mares, filles, esposes, vídues, amants: guiades per la Natasha, les protagonistes accepten el repte d’entendre i reinventar les seves vides.

(Sinopsi de la contraportada del llibre)

Marcela Serrano (Santiago, Xile; 1951 — ) és filla d’una família benestant xilena, tant el seu pare com la seva mare eren escriptors. De jove va anar a París a aprendre francès a finals dels anys seixanta, on va viure l’ambient posterior a la revolució del maig del 68. Quan va tornar a Xile hi va haver el cop d’estat de Pinochet i va haver de marxar a l’exili a Roma amb el seu primer marit, tot just acabats de casar i no va poder tornar-hi fins a finals dels anys 70. Llavors va estudiar Belles Arts i es va graduar en Gravat l’any 1983. Durant els anys 80 va fer algunes exposicions, fins i tot va guanyar algun premi artístic i va treballar en el món acadèmic.

Es considera una escriptora tardana, ja que va publicar el seu primer llibre, Nosotras que nos queremos tanto, amb quaranta anys però ja va ser un èxit immediat. Desde llavors ha escrit una quinzena de novel·les, ha guanyat diversos premis literaris i l’any 2001 va ser finalista al Premi Planeta, el més ben dotat de la literatura espanyola, amb Lo que está en mi corazón. Es tracta d’una de les escriptores llatinoamericanes de més èxit entre els lectors.

La prosa de Marcela Serrano és simple i clara, de fàcil lectura i en el tema central sempre hi ha la condició femenina i les seves problemàtiques. La majoria de les seves novel·les estan protagonitzades per dones tot i que l’any 2016 va escriure La novena, el seu primer llibre protagonitzat per un home encara que els personatges femenins hi són molt rellevants. En aquest cas el llibre tracta de la duríssima repressió de la dictadura de Pinochet i que ella i la gent de la seva generació van patir quan eren joves.

Les persones interessades en participar en aquest club de lectura ja poden recollir el llibre a la Biblioteca Joan Triadú de Vic.

La trobada del Club de lectura Dones i literatura es farà:

Dijous, 2 de desembre de 2021 a les 18:30 h. a la Biblioteca Joan Triadú de Vic *

* Activitat sotmesa a les condicions que determini el PROCICAT a causa de la pandèmia de coronavirus. En cas que no sigui possible fer la trobada presencial del Club de lectura Dones i literatura, l’activitat es farà de manera virtual a través de l’aplicació de videoconferència Jitsi Meet.

ETIQUETES: Club de lectura Dones i Literatura, Diez mujeres, Marcela Serrano