Club de lectura Dones i literatura: Una educació de Tara Westover

A la trobada del Club de lectura Dones i literatura del mes de novembre comentarem el llibre Una educació de Tara Westover.

Les memòries inoblidables d’una jove educada a casa que decideix deixar la seva família mormona per treure’s un doctorat a la Universitat de Cambridge. Tara Westover tenia disset anys quan va trepitjar una aula per primer cop. Nascuda en una família nord-americana de mormons fonamentalistes que vivia preparant-se per a la fi del món, no disposava de certificat de naixement, ni d’historial sanitari, ni havia anat mai a l’escola. No existia. En canvi, amb els seus sis germans va aprendre a domar cavalls i a furgar a les deixalleries per trobar metalls per vendre. Però a poc a poc comença a adonar-se que aquella família tancada i extremista no ha de ser la seva única educació. Des de les muntanyes solitàries d’Idaho, aquestes memòries segueixen el difícil camí del seu aprenentatge, que l’acabarà portant a les millors universitats del món, encara que el dolor i la misèria de la seva vida familiar no deixin d’acompanyar-la allà on va.

(Sinopsi de la contraportada del llibre)

Tara Westover (Clifton, Idaho; 1986 – ) va trepitjar per primera vegada una escola als disset anys quan es va examinar per anar a la universitat. Fins llavors havia rebut l’educació a casa, en una família de mormons extrems on ajudava a la seva mare que era la llevadora del poble i l’herbolària i també recollia ferralla amb els seus germans per ajudar al seu pare. Va tenir una infància dura a causa dels maltractaments i abusos del seu germà. I això la va fer decidir a trencar amb a seva família i fugir-ne per poder estudiar. Després de passar un any d’adaptació on va haver d’aprendre a confiar en un món totalment nou per ella, es va graduar en Art i en Història i va fer un postgrau a Cambridge. L’any 2014 es va doctorar amb una tesi sobre Història Intel·lectual. Quan es va publicar Una educació l’any 2018, el llibre va anar de dret al número 1 de la llista dels més venuts i va ser finalista als principals premis literaris.

Per saber-ne més:

Les persones interessades en participar en aquest club de lectura ja poden recollir el llibre a la Biblioteca Joan Triadú de Vic.

La trobada del Club de lectura Dones i literatura es farà:

Dijous, 4 de novembre de 2021 a les 18:30 h. a la Biblioteca Joan Triadú de Vic *

* Activitat sotmesa a les condicions que determini el PROCICAT a causa de la pandèmia de coronavirus. En cas que no sigui possible fer la trobada presencial del Club de lectura Dones i literatura, l’activitat es farà de manera virtual a través de l’aplicació de videoconferència Jitsi Meet.

ETIQUETES: Club de lectura Dones i Literatura, Tara Westover, Una educació