Club de lectura de novel·la negra: Rey de picas de Joyce Carol Oates

A la trobada del Club de lectura de novel·la negra del mes d’octubre comentarem el llibre Rey de picas de Joyce Carol Oates.

Andrew J. Rush ha aconseguit el reconeixement del públic i de la crítica, un èxit que somien la majoria d’autors. Les seves vint-i-vuit novel·les policíaques han venut milions d’exemplars a desenes de països i té un agent molt poderós i un editor brillant a Nova York. També té una dona a qui estima i tres fills ja adults i és una glòria local al poble de Nova Jersey on viu.

Però Rush amaga un obscur secret. Amb el pseudònim Rei de piques escriu un altre tipus de novel·les, violentes i esgarrifoses: el tipus de llibres que l’Andrew mai llegiria i encara menys escriuria. La seva vida perfecta es fa miques quan la seva filla troba una novel·la del Rei de Piques i comença a fer preguntes. Al mateix temps, Rush rep una citació judicial per la demanda d’una dona del seu poble que l’acusa de plagi. Mentre la reputació, la família i la carrera de Rush perillen, els pensaments del Rei de Piques es tornen cada vegada més malvats.

(Sinopsi de la contraportada)

Joyce Carol Oates (Lockport, Nova York: 1938 – ) és una de les grans escriptores nord-americanes contemporànies. Amb més de 100 obres publicades, entre elles novel·les, reculls de relats, obres de teatre, assajos i llibres de poesia és, a més a més, professora d’escriptura creativa a la Universitat de Princeton des del anys 70. Les seves obres han obtingut els premis literaris més prestigiosos com el National Book Award, i ha estat finalista al premi Pulitzer i al Premi Premi Nobel de literatura diverses vegades.

Les seves obres tracten temes molt variats però totes elles tenen unes característiques comunes: l’ús d’elements gòtics, la gran profunditat dels personatges i la importància dels seus pensaments més enllà dels seus actes i la violència que sol estar molt present en els seus llibres igual que en les situacions quotidianes que descriu de manera magistral.

A principis de 2021 va rebre el XVI premi Pepe Carvalho que atorga el Festival BCNegra organitzat actualment per l’Ajuntament de Barcelona i que va haver de recollir, de manera virtual, a causa de la pandèmia de coronavirus.

Per saber-ne més:

La conductora del Club de lectura de novel·la negra és Elisabet Contreras.

Les persones interessades a participar en aquest Club de lectura ja poden passar a recollir el llibre per la Biblioteca. Per agilitzar les gestions podeu demanar cita prèvia en aquest enllaçper telèfon al 93.883.33.25 o per correu electrònic a b.vic.jt@diba.cat.

La pròxima trobada del Club de lectura de novel·la negra es farà:

Dimecres, 20 d’octubre de 2021 a les 19:00 h. a la Biblioteca Joan Triadú de Vic *

* Activitat sotmesa a les condicions que determini el PROCICAT a causa de la pandèmia de coronavirus. En cas que no sigui possible fer la trobada presencial del Club de lectura de novel·la negra, l’activitat es farà de manera virtual a través de l’aplicació de videoconferència Jitsi Meet.

ETIQUETES: Club de lectura de novel·la negra, Joyce Carol Oates, Rey de picas