Club de lectura Dones i literatura: Des del balcó de Teresa Muñoz

A la trobada del Club de lectura Dones i literatura del mes d’octubre comentarem el llibre Des del balcó de Teresa Muñoz.

Amb un talent literari fora de tot dubte, Teresa Muñoz ens trasllada del present a la Barcelona de la postguerra per denunciar un crim, reflex d’una època i unes condicions d’injustícia social que van mutilar les esperances de molta, massa gent. Literatura d’alta volada, un crit de protesta, un homenatge.

L’Àngela, una escriptora que està a punt de fer els cinquanta, posa per primera vegada els peus en un pis que ha heretat de la seva mare, en ple barri Gòtic, el barri on ella va créixer i que ara veu transformat. Dins d’aquella casa tot està com fa més de sis dècades: els mobles, els llibres, els quadres, la roba, les fotografies de gent que no coneix… No sap per què la Quima el va voler conservar d’aquesta manera durant tota la vida, ni qui havia viscut allà, de qui eren aquelles coses, i ho intentarà esbrinar mentre n’escriu una novel·la.

La descoberta d’aquest espai ajudarà també l’Àngela a fer un pas definitiu en la seva lluita diària: aconseguir que l’Andreu deixi de dominar la seva vida.
Amors frustrats, passions prohibides, pecats inconfessables i una època molt fosca de la nostra història es donen cita en una novel·la intrigant i commovedora que desplega els seus secrets com petites nines russes.

(Sinopsi de la contraportada del llibre)

Teresa Muñoz (Barcelona, 1974 – ) és llicenciada en filologia catalana i màster en gestió cultural. Des que l’any 1997 va entrar en el món laboral ha estat vinculada en el món editorial. L’any 2014 va publicar la seva primera novel·la, Com si fos ahir, on investiga el malestar emocional de la seva protagonista, la Sabina, amb frases curtes, el·lipsis i un estil planer que li dóna una gran profunditat. Una novel·la que va sorprendre per la seva gran qualitat i que va donar a conèixer l’autora en el món literari català. Dos anys més tard es publicà la seva segona novel·la, Des del balcó on l’autora entrellaça dues històries amb un estil àgil i amb personatges corals. Una història que ens situa en el present, on l’Àngela, la protagonista, hereta una casa al barri Gòtic de Barcelona i una història que ens porta a l’època de la postguerra amb un gran secret que es desvelarà al final de la novel·la.

Les persones interessades en participar en aquest club de lectura ja poden recollir el llibre a la Biblioteca Joan Triadú de Vic.

La trobada del Club de lectura Dones i literatura es farà:

Dijous, 7 d’octubre de 2021 a les 18:30 h. a la Biblioteca Joan Triadú de Vic *

* Activitat sotmesa a les condicions que determini el PROCICAT a causa de la pandèmia de coronavirus. En cas que no sigui possible fer la trobada presencial del Club de lectura Dones i literatura, l’activitat es farà de manera virtual a través de l’aplicació de videoconferència Jitsi Meet.

ETIQUETES: Club de lectura Dones i Literatura, Des del balcó, Teresa Muñoz