Club de lectura de novel·la negra: Final de trayecto d’Emmanuel Grand

A la trobada del Club de lectura de novel·la negra del mes de juliol comentarem el llibre Final de trayecto de Emmanuel Grand.

Morts de fred, afamats i amuntegats al fons d’un camió, quatre emigrants ucraïnesos viatgen amb el somni de començar una nova vida a Europa. Quan arriben a França les coses s’espatllen i els polissons es conjuren per no tornar-se a trobar mai més. Un d’ells, Marko Voronine, fent-se passar per pescador grec, aconsegueix una feina a l’illa bretona de Belz, una petita comunitat pesquera que pateix la crisi del sector i és obertament hostil a qualsevol foraster que els pugui prendre el seu modus vivendi. A mesura que Marko aprèn l’ofici i estableix alguns llaços de confiança, descobreix que Belz és un cau de supersticions i llegendes negres, un lloc on s’acumulen estranyes històries de morts violentes, vaixells fantasma i aparicions sobrenaturals. Patint per si la màfia romanesa que el va treure del seu país el volgués matar, Marko només desitja passar desaparcebut. No obstant, la captura entre les xarxes de pesca d’un peu humà serà el primer auguri que ombres molt obscures planen sobre aquesta terra inhòspita i una successió de fenòmens inexplicables semblarà que donin la raó als que asseguren que Ankou “l’àngel de la mort” s’ha instal·lat a Belz, coneguda també pels locals com “l’illa dels bojos”.

(Sinopsi de la contraportada)

Emmanuel Grand (Versailles, 1966- ) és dissenyador de pàgines web i escriptor. Fin de trayecto és la seva primera novel·la, publicada l’any 2014 amb gairebé 50 anys i amb la qual va guanyar diversos premis del gènere a França i es va fer ràpidament un nom a les lletres franceses. Des de llavors ha publicat Pavillon rouge à la Baule (2015), Les salauds devront payer (2016), Kisanga, Paris (2018) i Sur l’autre rive (2021) totes elles emmarcades en el gènere Polar noir francès, molt en auge a França i amb uns lectors molt fidels. Són novel·les que es caracteritzen per, a més a més de ser novel·les policíaques (polar és una abreviació de policien), tenir una important part de denuncia social.

El Polar noir té el seu origen a la dècada dels setanta, quan els escriptors de novel·la negra francesos van deixar d’imitar els autors anglosaxons de novel·la policíaca per trobar una veu pròpia en aquest gènere, una veu molt influenciada per les conseqüències de les protestes del maig del 1968. Aquest gènere ara, en ple segle XXI viu una època d’esplendor amb una gran quantitat d’escriptors i escriptores amb molt d’èxit entre els lectors i la crítica i un gran reconeixement internacional.

La conductora del Club de lectura de novel·la negra és Elisabet Contreras.

Les persones interessades a participar en aquest Club de lectura ja poden passar a recollir el llibre per la Biblioteca. Per agilitzar les gestions podeu demanar cita prèvia en aquest enllaçper telèfon al 93.883.33.25 o per correu electrònic a b.vic.jt@diba.cat.

La pròxima trobada del Club de lectura de novel·la negra es farà:

Dimecres, 14 de juliol de 2021 a les 19:00 h. a la Biblioteca Joan Triadú de Vic (pati exterior)*

* Activitat sotmesa a les condicions que determini el PROCICAT a causa de la pandèmia de coronavirus. En cas que no sigui possible fer la trobada presencial del Club de lectura de novel·la negra, l’activitat es farà de manera virtual a través de l’aplicació de videoconferència Jitsi Meet.

ETIQUETES: Club de lectura de novel·la negra, Emmanuel Grand, Final de trayecto