Club de lectura de novel·la negra: Noche sagrada de Michael Connelly

A la trobada del Club de lectura de novel·la negra del mes de juny comentarem el llibre Noche sagrada de Michael Connelly.

Renée Ballard, que continua treballant en el torn de nit, torna a la comissaria de Hollywood de matinada i es troba a un desconegut remenant els antics arxivadors. L’intrús és el detectiu retirat Harry Bosch, que està buscant pistes d’un cas obert que l’obsessiona. Ballard el fa fora, però després revisa l’expedient i sent una profunda empatia i ràbia. Bosch està investigant la mort de Daisy Clayton, una jove de quinze anys que va fugir de casa. Mentre vagarejava pels carrers de Hollywood, va ser brutalment assassinada i van llençar el seu cos en un contenidor com si es tractés d’escombraries. Ballard uneix forces amb Bosch per descobrir el que li va passar a Daisy i portar finalment l’assassí davant la justícia.

(Sinopsi de la contraportada)

Noche Sagrada uneix les forces del carismàtic ex-detectiu Harry Bosch, protagonista d’una saga de novel·les amb gairebé trenta títols i la detectiu Renée Ballart que també té la seva pròpia saga, investigadora a la comissaria de Los Ángeles, en el seu cas, durant el torn de nit. Amb aquesta novel·la va alternant capítols narrats des de la perspectiva dels dos protagonistes.

Michael Connelly (Philadelphia, 1956 – ) és un escriptor de novel·la policíaca molt prolífic. Llicenciat en periodisme l’any 1980 a la Universitat de Florida, va ser durant l’època d’estudiant que es va convertir en un gran lector de novel·la negra, sobretot dels grans clàssics del gènere com Raymond Chandler o Dashiell Hammett. Va exercir de periodista en diversos periòdics i l’any 1986 va ser finalista amb dos periodistes més al Premi Pulitzer per una sèrie d’entrevistes als supervivents d’un accident aeri. Aquest fet li va obrir les portes convertir-se en reporter de l’àrea de crims de Los Angeles Times. Tres anys després va publicar la seva primera novel·la Black Echo basada en un fet real i per la qual va guanyar el Premi Edgar que concedeix l’Associació d’Escriptors de Misteri dels EUA en la categoria de Primera novel·la. Després de publicar el seu quart llibre va decidir deixar el periodisme per dedicar-se exclusivament a escriure.

A més a més de les sagues de Bosch i la de la detectiu Ballard, Connelly ha escrit més sagues de novel·la negra, una protagonitzada per l’advocat Mickey Haller i una altra protagonitzada pel periodista de successos Jack McEvoy. Amb les seves novel·les, l’autor mostra la cara oculta i sòrdida de la ciutat de Los Ángeles, amb un gran realisme però també amb molta humanitat i gran respecte per les víctimes. En moltes de les seves novel·les hi apareixen alguns personatges habituals en altres sagues.

Les seves obres han assolit gran popularitat i algunes han fet el salt a la petita o a la gran pantalla, com Deute de sang, dirigida i protagonitzada per Clint Eastwood, L’innocent, on l’actor Matthew McConaughew interpreta a l’advocat Mickey Haller i la sèrie d’Amazon Bosch basada en les novel·les de l’investigador Harry Bosch i que ja compta amb sis temporades.

La conductora del Club de lectura de novel·la negra és Elisabet Contreras.

Les persones interessades a participar en aquest Club de lectura ja poden passar a recollir el llibre per la Biblioteca. Per agilitzar les gestions podeu demanar cita prèvia en aquest enllaçper telèfon al 93.883.33.25 o per correu electrònic a b.vic.jt@diba.cat.

La pròxima trobada del Club de lectura de novel·la negra es farà:

Dimecres, 9 de juny de 2021 a les 19:00 h. a la Biblioteca Joan Triadú de Vic (pati exterior)*

* Activitat sotmesa a les condicions que determini el PROCICAT a causa de la pandèmia de coronavirus. En cas que no sigui possible fer la trobada presencial del Club de lectura de novel·la negra, l’activitat es farà de manera virtual a través de l’aplicació de videoconferència Jitsi Meet.

ETIQUETES: Club de lectura de novel·la negra, Harry Bosch, Michael Connelly, Noche sagrada, Renée Ballard