Dia Mundial de la Poesia 2021

Com cada any, el dia 21 de març i coincidint amb l’arribada de la primavera se celebra el Dia Mundial de la Poesia, una efemèride instaurada per la UNESCO i que se celebra a arreu del món.

A casa nostra, la Institució de les lletres Catalanes encapçala aquesta gran celebració de les lletres i la paraula i fomenta l’organització d’iniciatives presencials o a través de la xarxa i que es fa extensiva a tot el territori de parla catalana i en la qual hi participen nombroses persones i entitats.

La ILC fa la tria d’un poema d’un autor o una autora que es tradueix a algunes de la gran multitud de llengües que es parlen a Catalunya, enguany 21, “mostrant la riquesa mundial de la poesia en un joc de tornaveu poètic de gran extensió territorial“.

Per l’any 2021 s’ha escollit un poema de l’escriptora, traductora i pintora Felícia Fuster i Viladecans (Barcelona, 1921-París, 2012) que va donar a conèixer la seva obra poètica en plena maduresa i que en poc temps va aconseguir el reconeixement de la crítica i dels poetes i poetesses del moment. Una dona amb un gran afany de llibertat que va influenciar totes les facetes de la seva vida. Enguany es commemora el centenari del seu naixement.

L’acte central del Dia Mundial de la Poesia d’aquest any serà la inauguració de l’exposició Felícia Fuster. Plurivisions al Claustre Max Cahner de l’Arts Santa Mònica de Barcelona i que es podrà seguir en directe pel canal de Youtube de la Institució de les Lletres Catalanes.

La Biblioteca Joan Triadú de Vic ha demanat la col·laboració a alguns usuaris i usuàries de la Biblioteca i també als alumnes Centre de Normalització Lingüística d’Osona per recitar en la seva llengua materna una de les nombroses traduccions que s’han fet d’aquest poema No em despulleu de Felícia Fuster amb motiu del Dia Mundial de la Poesia. Aquí en teniu el resultat:

ETIQUETES: Centre de Normalització Lingüística d'Osona, Dia Mundial de la Poesia, DMP2021, Felícia Fuster, Institució de les Lletres Catalanes, No em despulleu