Club de lectura Dones i literatura: Color de llet de Nell Leyshon

A la trobada del Club de lectura Dones i literatura del mes d’abril comentarem el llibre Color de llet de Nell Leyshon.

Es diu Mary, té els cabells de color de llet i una cama esguerrada. A casa seva, a l’Anglaterra rural del 1830, treballa de sol a sol al costat de la mare i les seves tres germanes. S’estima molt l’avi i viu sotmesa al pare, com la resta de la família. Amb només catorze anys, ha de deixar la granja per anar a servir a casa del vicari. No s’imagina com està a punt de canviar-li la vida.

(De la contraportada del llibre)

Nell Leyshon (Somerset, Gran Bretanya; 1962 — ) és escriptora de novel·les, guions radiofònics i dramaturga. Va iniciar-se en el món laboral treballant en una productora de televisió però arran d’una estada a Espanya va decidir que volia dedicar-se a escriure però no tenia la formació adequada. Per aquest motiu va tornar a Londres on va estudiar Literatura, ja de gran, i després es va dedicar a la formació d’adults i de comunitats marginades. També va impartir classes d’escriptura creativa. Va publicar la seva primera novel·la l’any 2004, Black dirt. Va ser la primera dona dramaturga que veure representada una obra seva Bedlam al Shakespeare Globe Theatre. L’any 2012 va publicar Color de llet, traduïda a diverses llengües, i va rebre el premi Interallie (2014) i va ser finalista al premi Femina ambos guardons a França i aquell mateix any va ser Llibre de l’any segons els Gremi de llibreters de Madrid. Color de llet reprodueix el diari personal de la protagonista que amb 15 anys està aprenent a llegir i escriure. Per aquest motiu utilitza un vocabulari escàs, frases curtes i està escrit sense majúscules. Una novel·la curta amb un final colpidor, sobtat i efectiu.

Les sessions del club de lectura Dones i literatura són conduïdes per  Rosa M. Rubio Gutiérrez.

Les persones interessades en participar en aquest club de lectura ja poden recollir el llibre a la Biblioteca Joan Triadú de Vic.

La trobada del Club de lectura Dones i literatura es farà:

Dijous, 1 d’abril de 2021 a les 18:30 h. a través de Jitsi Meet (Aplicació de Videoconferència).

ETIQUETES: Angle editorial, Club de lectura Dones i Literatura, Color de llet, Nell Leyshon