Club de lectura en anglès: The Guernsey literary and potato peel pie society de Mary Ann Shaffer i Annie Barrows

A la trobada del Club de lectura en anglès del mes de novembre comentarem el llibre The Guernsey literary and potato peel pie society de Mary Ann Shaffer i Annie Barrows.

Traduïda a 26 llengües i amb més de 2 milions d’exemplars venuts només als Estats Units, La societat literària i de pastís de pela de patata de Guernsey és més que un autèntic fenomen de vendes mundial. Es tracta d’una novel·la divertida i profundament humana, un homenatge als bons llibres i a les bones persones, capaç d’aixecar els ànims fins i tot als més cínics.

1946, Londres. L’escriptora i columnista Juliet Ashton cerca un tema per a la seva propera novel·la. Per mitjà de la carta d’un habitant de l’illa de Guernsey, entra en contacte amb els membres d’una curiosa societat literària nascuda durant l’ocupació nazi, i decideix desplaçar-se a l’illa per conèixer de primera mà els seus singulars habitants i les seves vivències durant la guerra.

(Text de la contraportada del llibre)

Mary Ann Shaffer (Martinsburg, Virginia 1934-2008) va escriure aquesta novel·la amb la col·laboració de la seva neboda Annie Barrows a causa del deteriorament de la seva salut i, poc després de la seva mort, l’any 2008, es va publicar amb un gran èxit internacional i va ser considerat el millor llibre del 2008 pel diari The Washington Post.

Shaffer, una gran enamorada del món del llibre, va treballar durant anys d’editora i llibretera, feina que compaginava amb la de bibliotecària en algunes associacions benèfiques. Arran d’un viatge a la Gran Bretanya l’any 1976 va conèixer l’illa de Guernsey, les altres illes del Canal de la Mànega i la seva història i el seu somni era escriure’n una novel·la.

Annie Barrows, co-autora d’aquesta novel·la epistolar, és una reconeguda autora nord-americana de llibres infantils, tot i que també ha publicat alguns llibres per adults i la novel·la The truth according to us.

L’any 2018 es va estrenar l’adaptació cinematogràfica d’aquesta novel·la.

Les persones interessades en participar en aquest club de lectura ja poden passar a recollir el llibre a la Biblioteca Joan Triadú. També podeu demanar cita prèvia en aquest enllaç.

Les sessions del Club de lectura en anglès són conduïdes per  Laura Arumí.

La pròxima trobada es farà:

Dimecres, 25 de novembre de 2020 a les 20:00 h. a través de l’aplicació de videoconferència Jitsi Meet.

ETIQUETES: Annie Barrows, La societat literària i de pastís de pela de patata de Guernsey, Mary Ann Shaffer, The Guernsey literary and potato peel pie society