Club de lectura en francès: La disparition de Stephanie Mailer

Aquest mes de setembre reprendrem les trobades del Club de lectura en francès comentant el llibre La disparition de Stephanie Mailer de Joël Dicker.

30 de juliol del 1994. Orphea, una petita ciutat costanera dels Hamptons, a l’estat de Nova York, està molt trasbalsada per un succés esgarrifós: l’alcalde i tota la seva família han mort assassinats a casa seva, juntament amb una noia que passava per allà fent jòguing i havia sigut testimoni del crim.

Investigaran el cas dos joves policies, el Jesse Rosenberg i el Derek Scott. Ambiciosos i tenaços, aconseguiran desemmascarar l’assassí gràcies a tot un seguit de proves incontestables, cosa que els valdrà els elogis dels seus superiors i fins i tot una condecoració.

Però vint anys més tard, a principis d’estiu del 2014, el Jesse rep, pocs dies abans de deixar el cos de policia, la visita d’una periodista, la Stephanie Mailer, que li assegura que es va equivocar de culpable. Poc després, la jove desapareix en circumstàncies misterioses. ¿Què li ha passat a la Stephanie Mailer? ¿Què ha descobert? I, sobretot: ¿què va passar en realitat el vespre del 30 de juliol del 1994 a Orphea?

Joël Dicker (Ginebra, 1985 –  ) va escriure la seva primera novel·la Els darrers dies dels nostres pares l’any 2009 amb tan sols 24 anys. Situada durant la Segona Guerra Mundial explica la història d’una branca secreta del Servei d’Intel·ligència del Regne Unit i va merèixer el premi Prix des escrivains Genevois a finals de 2010 i poc més d’un any després es va publicar a Suïssa i a França. Després vindria el seu gran èxit internacional La veritat sobre el cas Harry Quebert que va ser traduïda a 33 idiomes i va guanyar el Gran prix du roman de l’Academie Française i el Prix Goncourt des lycéens. També es va convertir en una sèrie de televisió dirigida pel prestigiós director francès Jean-Jacques Annaud. Des de llavors ha publicat El llibre dels Baltimore, La desaparició de Stephanie Mailer i fa unes setmanes es pot trobar a les llibreries L’enigma de l’habitació 622. Tots ells tenen unes característiques comunes: l’ús del recurs dels salts en les línies temporals que ajuden a donar al lector una idea més completa dels personatges i de la trama del llibre i una història que, in crescendo, acaba desembocant en un desenllaç on des desvelen els secrets i es resol la intriga, talment com l’engranatge d’un rellotge suís on finalment encaixen totes les peces.

La trobada del Club de lectura en francès es farà:

Dimecres, 2 de setembre de 2020 a les 18:45 h. a la Biblioteca Joan Triadú.

Les persones interessades en participar en aquest club de lectura, podeu passar a recollir el llibre a la Biblioteca. També podeu reservar cita prèvia en aquest enllaç.

ETIQUETES: Club de lectura en francès, Joël Dicker, La desaparició de Stephanie Mailer, La disparition de Stephanie Mailer