Comença la 17ena edició del Festival Nits de Cinema Oriental

Avui ha començat la 17ena edició del Festival Nits de cinema oriental que enguany s’allargarà fins el diumenge 26 de juliol.

Com ja es habitual, hi ha programades un munt d’activitats: projeccions de pel·lícules; els mítics Sopars a la Bassa, cada dia dedicats a la gastronomia d’un país asiàtic diferent així com activitats i espectacles relacionades amb la cultura asiàtica.

Aquest any, però, s’ha hagut de fer un esforç important relacionat amb la higiene i seguretat a causa de la pandèmia mundial de Covid-19, amb aforaments reduïts i venda d’entrades en línia per evitar cues i aglomeracions.

Des de l’organització del Festival s’ha editat un vídeo amb les mesures de seguretat que cal tenir en compte per assistir a alguna de les activitats programades:

En l’àmbit estricte del Festival, a més a més dels premis habituals de cada edició, aquest any s’ha decidit atorgar el Premi Honorífic a l’actriu japonesa Asami que va debutar l’any 2005 i amb 150 pel·lícules a la seva filmografia s’ha convertit en una icona del cinema de culte japonès i una gran estrella del cinema d’acció. Ara ha decidit posar punt i final a la seva carrera cinematogràfica i iniciar nous projectes. El seu últim treball Tugunska Butterfly es projectarà el divendres 24 de juliol a les 16:00 h. al Cinema Vigatà.

Podeu consultar les totes les activitats programades a la 17ena edició del Festival Nits de Cinema Oriental en aquest enllaç.

El Festival de Cinema Oriental a la Biblioteca Joan Triadú

Com ja és habitual, durant els dies del Festival a la Biblioteca Joan Triadú de Vic trobareu una exposició de llibres i pel·lícules relacionats amb la cultura asiàtica.

ETIQUETES: Asami, Comença la 17ena edició del Festival Nits de Cinema Oriental, Festival Nits de cinema oriental de Vic