Dia 44: Llegim l’Odissea d’Homer amb el nou club de lectura virtual De casa al club

L’estat d’alarma i el confinament han afectat directament les activitats que hi havia previstes a la Biblioteca per aquests dies i entre elles, les trobades dels nombrosos clubs de lectura que s’hi fan. Es van haver de cancel·lar la majoria de clubs i només va quedar pendent la trobada del mes de març de De casa al club que es va adaptar per fer-la virtual. Ara s’ha hagut de reinventar per seguir amb l’activitat. I és per aquest motiu que avui us presentem:

El Club de lectura De casa al club virtual

La Matilde Urbach, organitzadora de De Casa al Club i àlies de la bibliotecària Rosa López, ha creat la versió virtual del  club de lectura amb l’aplicació Tellfy, que permet crear una comunitat de lectors i que es puguin comunicar de manera directa a través del xat. I per començar amb aquest club virtual, ha escollit un gran clàssic de la literatura: L’Odissea d’Homer.

Per seguir el club de lectura De casa al club virtual cal:

• Descarregar-se l’aplicació Tellfy al mòbil o a una tauleta digital a través de la botiga d’aplicacions del vostre dispositiu (és gratuïta)
  • Crear un compte personal
  • Buscar la comunitat De casa al club i adherir-s’hi

Està obert a tothom i no hi ha límit d’inscripcions però com que les biblioteques estan tancades no us podrem proporcionar el llibre físicament, com és habitual als clubs de lectura “clàssics”. A la mateixa aplicació la Matilde Urbach us proposa algunes edicions en català i castellà i també opcions per poder llegir el llibre en línia si no el teniu físicament.

Quan entreu al club de lectura virtual veureu tres apartats:

• General: La moderadora explica com anirà el funcionament del club.
  • Notes sobre l’Odissea: S’hi publicarà informació i textos sobre l’obra que ajudaran a conèixer-la millor per poder fer una lectura més completa.
  • L’Odissea, parlem-ne: És l’espai de participació.

I a més a més…

Teniu disponible tota la informació dels llibres que s’han llegit al club de lectura De casa al Club durant els últims anys al seu blog. També textos sobre autors diversos, llibres,  món literari o cultura en general que us poden interessar i que, tot i el confinament, es continua actualitzant. Realment val molt la pena.

L’últim llibre llegit en aquest club és Claus i Lucas d’Agota Kristof i com que la crisi del coronavirus no va permetre fer la trobada habitual, les aportacions dels membres del club es van fer al blog i per tant es poden seguir allà mateix, si us interessa. A més a més, el llibre es pot llegir a l’e-Biblio. També podeu recuperar els llibres de trobades més antigues. Durant l’últim any han llegit:

També us poden interessar:

Els nous clubs de lectura virtuals que ofereix la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona a través de l’aplicació Tellfy. Per començar hi haurà un club de lectura de literatura catalana, un de novel·la negra i un de ciència-ficció. Les places son limitades i cal inscriure’s. Podeu trobar tota la informació a: Clubs de lectura virtuals.

ETIQUETES: Club de lectura "De Casa al Club", Clubs de lectura, De casa al club virtual, Dia 44: Llegim l'Odissea d'Homer amb el nou club de lectura virtual De casa al club, Promoció de la lectura