Dia 7: Exprimim els recursos digitals del carnet de la Biblioteca

La Xarxa de Biblioteques de la Diputació de Barcelona t’ofereix, a més a més del ja conegut servei de préstec, múltiples recursos de qualitat i totalment gratuïts, tan sols pel fet de tenir el carnet de la Biblioteca.

Coneixes els recursos electrònics que t’ofereixen les Biblioteques?

E-biblio:

És la gran plataforma de préstec de llibres electrònics, revistes, pel·lícules, descàrrega d’audiollibres i alhora proporciona accés a documentals, música, enciclopèdies i idiomes. Un recurs amb més de 100.000 títols de diferents formats i temàtiques, disponible en múltiples idiomes.

E-film:

És la plataforma de pel·lícules en línia integrada dins l’eBiblio Catalunya. Actualment E-film consta de més de 2300 títols, gran part en català, i inclou pel·lícules, curtmetratges, concerts i documentals.
Cada usuari pot tenir en préstec dues pel·lícules simultàniament amb un màxim de 8 títols al mes. El temps de visualització de cada pel·lícula és de 72 hores i amb la mateixa validació s’hi pot accedir des de diferents dispositius.

Audiomol:

És la plataforma de descàrrega d’audiollibres amb format mp3 integrada també dins l’eBiblio Catalunya.

Naxos Music Library

És una plataforma en línia de música clàssica, jazz i música tradicional, però amb especial incidència en la música clàssica. També es troba inclosa dins la plataforma eBiblio Catalunya. Inclou més de 106.000 cd’s i 1.500.000 talls musicals que es van actualitzant mensualment amb noves incorporacions. Inclou també llibrets i sinopsi de més de 700 òperes i biografies d’artistes i compositors.

In-edit TV

Plataforma de documentals musicals en línia del Festival IN-EDIT, exhibint el més destacat del documental musical des de l’any 2003. S’hi troba una àmplia representació de títols de passades edicions del festival i també novetats exclusives. Una petita part dels vídeos estan exclosos d’aquest servei al ser per pagament. Els títols s’identifiquen perquè porten una icona amb preu.

Trencadís:

El Trencadís és el dipòsit digital de la Xarxa de Biblioteques Municipals que té com objectius promoure i difondre la cultura local i preservar i  facilitar l’accés a aquelles col·leccions úniques i valuoses de les Biblioteques de la Xarxa.

En el cas de Vic, podeu consultar digitalment una dotzena de revistes i diaris del fons local antic de la Biblioteca que van de mitjans del s. XIX i principis del segle XX.

I no us oblideu de consultar la selecció de  Webs i bases de dades que podeu trobar a la Biblioteca Virtual sobre salut, legislació, idiomes i informació general, entre molts d’altres temes.

Recordeu que per accedir a aquests recursos caldrà que indiqueu el número de carnet de la Biblioteca (sota el codi de barres) i el PIN que per defecte és la data de naixement de l’usuari (format ddmmaaaa, vuit dígits sense espais ni guions).

ETIQUETES: Audiomol, Biblioteca virtual, Dia 7: Exprimim els recursos digitals del carnet de la Biblioteca, e-Films, eBiblio, In-Edit TV, Naxos Music Library, Trencadís