Arriben a Vic Els vespres malgastats

Els vespres malgastats és una activitat poètica que va començar a la Biblioteca Municipal de Manlleu BBVA el dia 21 de febrer, que ha passat per 8 biblioteques de la comarca, i finalitzarà el seu periple el dia 22 de maig a la Biblioteca Joan Triadú de Vic.

A cada sessió s’han convidat dos poetes joves que estableixen un diàleg poètic i reciten els seus versos, escollits prèviament, per generar una correspondència i complicitat entre ells. El recital està presentat i conduït per Raquel Santanera.

El nom de l’activitat sorgeix de l’afirmació de l’autor nord-americà Don Delillo a l’obra Cosmòpolis on diu: “El talent és més eròtic quan és malgastat”. Aquesta idea de malgastar és la que es casarà amb la paraula viva de la poesia. Quan un poeta recita, la paraula apareix però alhora també s’escapa, es torna efímera i desapareix. Els recitals de poesia permeten consumar el talent del poeta, emmarcar-lo en el moment de la rapsòdia i després oblidar-lo. Els mots s’immortalitzen per mitjà del vers imprès, però és només en l’acte de pronunciar-los que el seu valor i erotisme aflora i poden arribar més enllà. I així els vespres esdevenen volgudament malgastats, feliços.

A cada biblioteca participant hi ha hagut la presència de dos poetes diferents. Aquesta tria s’ha fet pensant també amb el públic a qui li interessi seguir tot el cicle complet, per tal de tenir una visió panoràmica de la poesia jove que s’està fent a Catalunya.

A Vic els poetes convidats són Núria Armengol i Gerard Cisneros.

L’activitat està organitzada per les biblioteques participants i coordinada per Raquel Santanera.

Dimarts, 22 de maig de 2018 a les 19:30 h. a la Biblioteca Joan Triadú de Vic.

ETIQUETES: Els vespres malgastats, Gerard Cisneros, Núria Armengol, Raquel Santanera, Recital de poesia