Les Biblioteques d’Osona amb el Dia Mundial de la Salut Mental 2016

El 10 d’octubre es celebra el Dia Mundial de la Salut Mental 2016 amb l’objectiu de fer créixer el coneixement sobre els trastorns mentals i de conscienciar la població sobre aquestes malalties.

actessm2

A la comarca d’Osona, una comissió formada perOSONAMENT (Fundació Centre Mèdic Psicopedagògic d’Osona), l’Associació de Familiars de Malalts Mentals d’Osona (AFMMO), Consorci Hospitalari de Vic (CHV) i laUniversitat de Vic (UVic) promou un programa d’actes per acostar aquesta realitat a la població. A banda de la comissió, diferents entitats de la ciutat de Vic i de la comarca d’Osona s’impliquen en l’organització, la difusió i l’acollida d’aquests actes, els quals formen part de la seva programació estable. És aquest el cas de les Biblioteques d’Osona.

Des de l’any 2008, les Biblioteques d’Osona s’adhereixen al Dia Mundial de la Salut Mental organitzant, en col·laboració amb la Fundació Centre Mèdic Psicopedagògic d’Osona, un conjunt d’actes que pretenen donar a conèixer la problemàtica dels trastorns mentals, trencar amb les barreres i prejudicis que envolten la salut mental, lluitar contra l’estigma que limita els drets i les possibilitats de recuperació de les persones afectes i contribuir a garantir les mateixes oportunitats a tothom, facilitant alhora la integració en la societat de les persones que pateixen un problema de salut mental.

logotip_colorAixí, durant el mes d’octubre, les Biblioteques d’Osona realitzen una mostra documental que recull llibres que tracten sobre els trastorn mentals, dediquen l’hora del conte a acostar, d’una forma amena i entenedora, els problemes de salut mental a un públic familiar, i celebren un club de lectura d’àmbit comarcal que aplega els lectors dels diferents clubs de lectura de les biblioteques i bibliobusos d’Osona per comentar un mateix llibre, el qual tracta d’algun tipus de trastorn mental. LaBiblioteca Joan Triadú, de Vic, com a biblioteca central comarcal, coordina aquests actes organitzats per les Biblioteques d’Osona.

Enguany, i com l’any passat, des de la Biblioteca Joan Triadú volem fer un pas més i ampliar el nostre compromís amb la difusió de la salut mental, dedicant un apartat de la web de la Biblioteca a aquesta temàtica. L’objectiu és que aquest apartat reculli notícies, informacions, recomanacions de llibres, de pàgines web i de diferents recursos relacionats amb la salut mental. Conscients del paper social que juguem les biblioteques públiques avui dia, des de la Biblioteca Joan Triadú volem posar el nostre granet de sorra i unit esforços amb totes les entitats i persones que treballen en aquest àmbit per tal de continuar promocionant la salut mental entre la població.

GUIA SOBRE LES ADDICCIONS

addicc

ACTIVITATS PROGRAMADES A LES BIBLIOTEQUES D’OSONA :

• Mostra documental que recull documents relacionats amb les addiccions.
  • La sessió de contes Fuig, bèstia a càrrec de la Mon Mas, una sessió de contes que tindrà lloc a diferents biblioteques de la comarca (més endevant, sota l’apartat del conte, trobareu les dates exactes de les sessions).
  • Dimecres 26 d’octubre, a les 19:30 h.: club de lectura d’àmbit comarcal que aplega els diferents lectors dels clubs de lectura de les Biblioteques d’Osona i que enguany llegiran la novel·la “L’altra” de Marta Rojals. Comptarem amb la presència de Vanesa Amat, conductora del Club de lectura, Sònia Reig, infermera del Consorci Hospitalari de Vic i Esther Poquí, pacient experta. I mantindrem un xat a través de gmail amb la Marta Rojals, autora de la novel·la L’altra.

CLUB DE LECTURA AMB LES BIBLIOTEQUES D’OSONA

Els clubs de lectura de les biblioteques d’Osona es reuneixen per parlar del llibre“L’altra” de  Marta Rojals.

La trobada tindrà lloc el dimecres 26 d’octubre, a les 19:30 h, a la Biblioteca Joan Triadú (Vic).

XAT AMB MARTA ROJALS :

Si teniu curiositat per saber com va anar el xat en directe amb la Marta Rojals, aquí hi ha la xerrada virtual del Club de lectura.

(Cliqueu sobre la imatge per poder llegir tota la conversa)

xatrojals2

GUIA DE LECTURA :

altra

HORA DEL CONTE

Les Biblioteques d’Osona també dedicaran l’hora del conte del mes d’octubre a la salut mental. La sessió de contes anirà a càrrec de la rondallaire Mon Mas que presenta l’espectacle “Fuig bèstia!” per acostar els infants (l’activitat està recomanada per a nens i nenes a partir de 4 anys), d’una manera entenedora i senzilla, a  la problemàtica dels trastorns mentals.

Les sessions d’aquest conte a les diferents biblioteques de la comarca:

• Dijous 6 d’octubre, a les 18:00 h, a la Biblioteca Caterina Figueras (Tona)
  • Dimecres 19 d’octubre, a les 17:30 h, a la Biblioteca Bac de Roda (Roda de Ter)
  • Dijous 20 d’octubre, a les 18:00 h, a la Biblioteca Dos Rius (Torelló)
  • Dissabte 22 d’octubre, a les 11:30 h, a la Biblioteca Joan Triadú (Vic)
  • Dimecres 27 d’octubre, a les 17:30 h, a la Biblioteca de Centelles
  • Divendres 11 de novembre, a les 17:30 h, a la Biblioteca Antoni Pladevall (Taradell)

Autoria de les imatges:
Centre Mèdic Psicopedagògic d’Osona, Biblioteca Joan Triadú (Vic), Biblioteques d’Osona

ETIQUETES: AFMMO, Fuig bèstia!, L'altra, Les addiccions, Les biblioteques d'Osona amb el dia mundial de la salut mental 2016, Marta Rojals, Mon Mas, Osona amb la salut mental, Osonament