1a Fira del llibre prohibit

14 de setembre de 2014

Organitza:
Can Toni de les Eugues

Amb la col·laboració i patrocini del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya (Biblioteques), la Diputació de Girona i l’Ajuntament de Llagostera

“La idea sorgeix directament del model de la Banned Books Week (Setmana del Llibre Prohibit) que se celebra anualment als E.U.A.

bannedweek

Creiem que aquesta és una molt bona excusa per fer parlar de literatura durant uns dies i fer veure la importància d’algunes obres en la història de la humanitat. I també, per mostrar al nostre país, com n’és d’important la ficció literària i quants esforços ha destinat el poder (sobretot quan no és democràtic) arreu del món i al llarg de totes les èpoques, per acabar amb la literatura, que no deixa de ser l’expressió dels pobles. Un tema que desgraciadament encara és actualitat.

Per abordar aquest tema sabem que no podrem partir d’investigacions rigoroses, perquè no hi són, i sabem que no ho podem abraçar tot, perquè seria una pretensió impossible.

Però, malgrat tot, creiem que amb imaginació, passió i ganes podem intentar acostar a la societat aquest trosset de la nostra història tan poc estudiat.

Des del primer moment hem pensat que era imprescindible que les biblioteques de tot Catalunya estiguessin implicades en aquesta fira.

A vosaltres no cal que us expliquem la importància de les biblioteques en la formació d’una societat lliure. Les biblioteques americanes són les impulsores d’aquesta iniciativa de la Setmana del llibre prohibit als EUA, que ens ha inspirat. Les biblioteques franceses mantenen ara mateix una creuada important contra la censura que se’ls volia imposar. I no cal tirar gaires anys enrere per trobar que en aquest nostre país les biblioteques van ser durant el període de la república, motor de cultura i coneixement.

Malgrat tot, a vegades, la presència de les biblioteques al carrer, a les places, és insuficient i és per aquesta raó que pensem que aquesta és una gran oportunitat de posar-nos al costat del ciutadà i mostrar-li, des de fora del taulell, com n’és d’important la feina que fem.”

Organitza: Can Toni de les Eugues

La Biblioteca Joan Triadú ha volgut participar en aquesta iniciativa amb una mostra de llibres prohibits en algun moment de la història, tant del fons de la sala d’adults com de la sala infantil :

ETIQUETES: Exposició, Fires, Historia del llibre, Lectura, Llibres prohibits