La biblioteca virtual: una finestra oberta al món.

logoenportada

Des del passat 13 de desembre de 2011 la Xarxa de Biblioteques Municipals compta amb un nou portal web: la BibliotecaVirtual, la qual neix amb l’objectiu de donar resposta a les necessitats d’informació, aprenentatge i lleure de tothom en un entorn virtual.

És una finestra oberta al món de forma ininterrompuda –les 24 hores del dia i els 365 dies de l’any-, amb accés a la informació sobre temes especialitzats -com turisme, cinema, salut, còmics, cuina, etc-, recomanacions -de llibres, cinema i música-, espais de participació per als usuaris -que poden valorar documents i compartir els continguts a les seves xarxes socials-, accés a tràmits bibliotecaris en línia, informació d’horaris, serveis i activitats de les biblioteques, i un espai personal on els usuaris poden organitzar-se i personalitzar-se els continguts que els interessen del portal.

bibliotecavirtual

La BibliotecaVirtual s’estructura en 4 grans apartats que són els següents:

Coneixements: en aquest apartat s’hi troba una gran varietat de recursos informatius com l’accés al catàleg, els prestatges virtuals -aglutinen recursos i fonts d’informació, serveis i activitats entorn a uns centres d’interès-, guies de lectura sobre diferents temes, seleccions de webs, de bases de dades, dels fons especialitzats que ofereixen les diferents biblioteques, dels fons locals digitalitzats i una selecció d’audiollibres en mp3 que poden descarregar-se de forma gratuïta.

Biblioteques: informa dels horaris de les biblioteques, de les activitats, serveis, etc, dóna la possibilitat de sol·licitar el carnet o consultar els avantatges que aquest ofereix.

Recomanacions: dins aquest canal s’hi troben suggeriments i propostes de lectura, tant de novetats com recomanacions de fons documental, fòrums d’opinió i trobades digitals amb autors literaris.  És l’apartat que aporta més dinamisme, intercanvi i participació.

El meu espai: els usuaris poden gestionar des d’aquí els continguts informatius de la BibliotecaVirtual segons els seus interessos, realitzar tràmits en línia -actualitzar les dades personals, renovar els documents prestats, guardar les cerques preferides, consultar l’historial dels préstecs un cop activat, valorar els documents, etc.-, i disposar d’espais de participació i opinió.

Com veieu, un munt de possibilitats a qualsevol hora

i des de qualsevol lloc, no les deixeu perdre!!!

ETIQUETES: Biblioteca virtual, Xarxa de Biblioteques de la Diputació de Barcelona